Nordic Music Biz 20 under 30 kerää yhteen musiikkialan nuoret osaajat
NOMEX nostaa helmikuussa 2018 esille kaksikymmentä musiikkialan nuorta ammattilaista, jotka vievät pohjoismaista musiikkia maailmankartalle. Voit tarjota oman ehdotuksesi marraskuun aikana!
Pohjoismaiset musiikkivientitoimistot (NOMEX) keräävät ensimmäistä kertaa yhteen alueensa musiikkiteollisuuden uudet ja nousevat osaajat, keskeisimmät uudet toimijat sekä seuraavan sukupolven johtajat.
Nordic Music Biz 20 under 30 -äänestyksessä haetaan nuoria ammattilaisia pohjoismaisen musiikin menestystarinoiden taustalta: Sellaisia tekijöitä, jotka tuovat uutta perspektiiviä sekä tuoreita ideoita ja liiketoimintamalleja muuttuvaan musiikkiteollisuuteen. Lista julkistetaan helmikuussa 2018 Oslon by:Larm -tapahtumassa.
Kenen sinun mielestäsi pitäisi olla mukana listalla? Kerro meille ehdotuksesi 30.11.2017 mennessä tällä sivulla. Englanninkielisessä kaavakkeessa pyydetään täyttämään ehdokkaan nimi, työpaikka ja työtehtävä tai –nimike, sekä lisäksi kuvailemaan ehdokkaan ansoita vuoden 2017 aikana ja perustelemaan, miksi mielestäsi henkilö kuuluisi mukaan listalle.
Ehdokkaan tulee olla töissä jossakin pohjoismaisessa musiikki- tai viihdeyrityksessä tai musiikkiteollisuutta sivuavassa kulttuurijärjestössä. Hänen on myös oltava alle 30-vuotias, mutta vuoden 2017 aikana 30 täyttävät hyväksytään mukaan.
Kansallinen raati kussakin pohjoismaassa perehtyy ehdotuksiin ja kokoaa niistä alustavan listan. Lopullisen kärjen valitsee kymmenestä pohjoismaiden markkinoilla toimivasta musiikkialan ammattilaisesta koostuva raati näiden listojen perusteella.
Raati punnitsee valinnoissaan muun muassa seuraavia tekijöitä:
- Ehdokkaan yrityksen kasvu
- Ehdokkaan oma urakehitys
- Ehdokkaan maine alalla
- Ehdokkaan yleinen vaikutus musiikkialalla kuluneena vuonna
- Ehdokkaan innovaatiokyky alan sisällä
- Ehdokkaan edustamien artistien taiteellinen kehitys ja kaupallinen menestys
- Ehdokkaan edustamien asiakkaiden näkyvyys sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa
- Ehdokkaan edustamien asiakkaiden luovat kampanjat