Pohjoismainen Nordic Music Trade Mission –vientimatka järjestetään taas Los Angelesissa 25.-27.4.2018. Hae mukaan vientimatkalle!
Kolmipäiväinen ohjelma keskittyy musiikin synkronointiin, lisensointiin ja kustannustoimintaan. Ohjelma koostuu paneelikeskusteluista, pyöreän pöydän keskusteluista, sekä yritysvierailuista ja verkostoitumistapahtumista, jotka käsittelevät yllämainittujen aiheiden lisäksi Yhdysvaltojen markkinan erityispiirteitä.
Viime vuonna ohjelma esitteli pohjoismaisen delegaation yli neljällekymmenelle paikalliselle musiikkialan ammattilaiselle ammattilaisohjelman kautta ja delegaatio vieraili mm. Apple Musicilla, Spotifylla, Warner/Chappell Musicilla ja Paradigm Agency Groupilla. Lisäksi vientimatkan verkostoitumistilaisuuksissa voi tavata moninkertaisesti Los Angelesin pohjoismaista ja paikallista musiikki- ja media-alan toimijoita. Ohjelmaan valitut ammattilaiset saavat itse myös vaikuttaa ohjelman sisältöön ja paikallinen koordinaattori auttaa jokaista osallistujaa omien tavoitteiden ja verkostojen laajentamisen suhteen.
Tänä vuonna ohjelman partnerina on mm. Guild of Music Supervisors, joka vastaa yhden päivän ammattilaisohjelmasta ja verkostoitumistilaisuudesta. Guild of Music Supervisorsin päivän aikana ryhmä pääsee tapaamaan Los Angelesin tavoitelluimpia musiikkipäälliköitä. Trade Missionin avajaiset pidetään Suomen konsulaatin residenssissä Los Angelesissa.
Osallistujille on tarjolla myös edullisempi rekisteröitymishinta (-10% kulloinkin voimassa olevasta hinnasta) MusExpoon 29.4.–2.5.2018. Alennuskoodin saa Katariina Sorsalta.
Nordic Music Trade Missioniin liittyy ensimmäistä kertaa myös pohjoismainen biisileiri, Nordic Sounds Songwriting Master Class.
Hae mukaan vientimatkalle
Matkalle valitaan maksimissaan 5 suomalaisyritystä ja yritykset maksavat matka- ja majoituskulunsa itse. Osallistumismaksu on 200 euroa. Music Finland tukee matka- ja majoituskuluja 50%. Hae mukaan vientimatkalle viimeistään 10.1.2018 mennessä täältä ja ota yhteyttä Katariina Sorsaan.
Hakemuksessa kysytään yrityksesi strategiasta Yhdysvalloissa sekä matkan tavoitteista.
“Nordic Trade Mission gives you knowledge beyond what you knew you needed about the US market. It is a platform to transfer experience both between national borders and fantastic great professionals in the music industry.” – Mia Hallesby (GILT), Norway
“The best thing in the trade mission is in the power of the Nordics together. When countries are represented together it is possible to get into high level meetings, which an individual Nordic company or even the representatives of one country’s companies could not achieve.” – Eero Tolppanen, (Elements Music), Finland
"Nordic Trade Mission was very well organized, and the programme included visits to the best music and media companies in the US. The trade mission also gave an opportunity to learn a lot about the different sectors of the US music industry, in a very short time.” – Miika Särmäkari (Rutilus Music), Finland
“It was a really successful trade mission from my end and opened up for new business opportunities and new great friendships, both with my Nordic colleagues and with people in the US." – Patrik Larsson, A&R (Playground Music), Sweden