Nordic Music Biz 20 under 30 hakee jälleen musiikkialan nuoria osaajia
NOMEX nostaa helmikuussa 2019 toista kertaa esille kaksikymmentä musiikkialan nuorta ammattilaista, jotka vievät pohjoismaista musiikkia maailmankartalle. Voit tarjota oman ehdotuksesi Nordic Music Biz 20 under 30 -listalle 18.12. mennessä!
Pohjoismaiset musiikkivientitoimistot (NOMEX) keräävät nyt jo toista kertaa yhteen alueensa musiikkiteollisuuden uudet ja nousevat osaajat, keskeisimmät uudet toimijat sekä seuraavan sukupolven johtajat.
Nordic Music Biz 20 under 30 -äänestyksessä haetaan nuoria ammattilaisia pohjoismaisen musiikin menestystarinoiden taustalta: Sellaisia tekijöitä, jotka tuovat uutta perspektiiviä sekä tuoreita ideoita ja liiketoimintamalleja muuttuvaan musiikkiteollisuuteen.
Tänä vuonna kootulle kaikkien aikojen ensimmäiselle Nordic Music Biz 20 under 30 -listalle pääsivät Suomesta Jannika Nyqvist, Annika Oksanen ja Feeniks Willamo (lue myös voittajien haastattelu Helsingin Sanomista). Ensi vuoden lista julkistetaan helmikuussa 2019 Oslon by:Larm -tapahtumassa.
Kenen sinun mielestäsi pitäisi olla mukana listalla? Kerro meille ehdotuksesi 18.12.2018 mennessä tällä sivulla. Englanninkielisessä kaavakkeessa pyydetään täyttämään ehdokkaan nimi, työpaikka ja työtehtävä tai –nimike, sekä lisäksi kuvailemaan ehdokkaan ansoita vuoden 2018 aikana ja perustelemaan, miksi mielestäsi henkilö kuuluisi mukaan listalle.
Ehdokkaan tulee olla töissä jossakin pohjoismaisessa musiikki- tai viihdeyrityksessä tai musiikkiteollisuutta sivuavassa kulttuurijärjestössä. Hänen on myös oltava alle 30-vuotias, mutta vuoden 2018 aikana 30 täyttävät hyväksytään mukaan.
Kansallinen raati kussakin pohjoismaassa perehtyy ehdotuksiin ja kokoaa niistä alustavan listan. Lopullisen kärjen valitsee kymmenestä pohjoismaiden markkinoilla toimivasta musiikkialan ammattilaisesta koostuva raati näiden listojen perusteella.
Raati punnitsee valinnoissaan muun muassa seuraavia tekijöitä:
- Ehdokkaan yrityksen kasvu
- Ehdokkaan oma urakehitys
- Ehdokkaan maine alalla
- Ehdokkaan yleinen vaikutus musiikkialalla kuluneena vuonna
- Ehdokkaan innovaatiokyky alan sisällä
- Ehdokkaan edustamien artistien taiteellinen kehitys ja kaupallinen menestys
- Ehdokkaan edustamien asiakkaiden näkyvyys sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa
- Ehdokkaan edustamien asiakkaiden luovat kampanjat