Nordic Music Biz 20 under 30 listaa jälleen pohjoismaisia musiikkialan osaajia

Information in English
NOMEX nostaa jo kuudetta kertaa esille kaksikymmentä musiikkialan nuorta ammattilaista, jotka vievät pohjoismaista musiikkia maailmankartalle. Voit tarjota oman ehdotuksesi Nordic Music Biz 20 Under 30 -listalle 10.6. mennessä!

Onko sinulla kollega, työntekijä, liiketuttava tai muuten vaan tuttu, joka on tehnyt mielestäsi erityisen merkittävää työtä musiikkialalla vuonna 2022?

Pohjoismaisten musiikkivientitoimistojen verkko NOMEX kerää jo kuudetta kertaa yhteen alueen musiikkiteollisuuden nousevat osaajat, keskeisimmät uudet toimijat ja tulevaisuuden johtajat. 

Nordic Music Biz 20 Under 30 -äänestyksessä haetaan nuoria ammattilaisia pohjoismaisten musiikin menestystarinoiden taustalta: Sellaisia tekijöitä, jotka tuovat uutta perspektiiviä sekä tuoreita ideoita ja liiketoimintamalleja muuttuvaan musiikkiteollisuuteen. Viime vuoden Nordic Music Biz 20 under 30 -listalle pääsivät Suomesta Eero Jääskeläinen, Jannika Hovinen, Minna Koivisto ja Karoliina Kanerva.

Kenen sinun mielestäsi pitäisi olla mukana listalla? Kerro meille ehdotuksesi 10.6. mennessätällä sivulla. Kaavakkeessa pyydetään täyttämään ehdokkaan nimi, työpaikka ja työtehtävä tai –nimike, sekä lisäksi kuvailemaan ehdokkaan ansoita vuoden 2022 aikana ja perustelemaan, miksi mielestäsi henkilö kuuluisi mukaan listalle.

Ehdokkaan tulee olla töissä jossakin pohjoismaisessa musiikki- tai viihdeyrityksessä tai musiikkiteollisuutta sivuavassa kulttuurijärjestössä. Ehdokkaan on myös oltava alle 30-vuotias, mutta vuoden 2023 aikana 30 vuotta täyttävät/täyttäneet hyväksytään mukaan.

Kansallinen raati kussakin pohjoismaassa perehtyy ehdotuksiin ja kokoaa niistä alustavan listan. Lopullisen kärjen valitsee kymmenestä pohjoismaiden markkinoilla toimivasta musiikkialan ammattilaisesta koostuva raati näiden listojen perusteella.

Raati punnitsee valinnoissaan muun muassa seuraavia tekijöitä kunkin ehdokkaan kohdalla:

  • yrityksen kasvu
  • oma urakehitys
  • maine alalla
  • yleinen vaikutus musiikkialalla kuluneena vuonna
  • innovaatiokyky alan sisällä
  • edustamien artistien taiteellinen kehitys ja kaupallinen menestys
  • edustamien asiakkaiden näkyvyys sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa
  • edustamien asiakkaiden luovat kampanja

Lisätietoja hankkeesta antaa tarvittaessa Turo Pekari.