Lähes 50 vientihankkeelle myönnettiin poikkeusolojen musiikkivientitukea
Music Finlandin Musiikkivienti poikkeusoloissa -tuella pyrittiin tukemaan suomalaisen musiikin kansainvälisen näkyvyyden ja musiikkiviennin vahvistamista covid19 -pandemian vaikeuttamassa markkinatilanteessa. Tukea jaettiin 3.4.–8.5.2020 välisellä ajalla kaikkiaan yhteensä 47 musiikkivientihankkeelle.
Tuettuja vientitoimenpiteitä toteutetaan tämän vuoden aikana esimerkiksi digitaalisilla alustoilla, digitaalisissa palveluissa sekä kansainvälisissä medioissa. Sen kautta pyrimme edesauttamaan suomalaisia ammattimaisia musiikinviejiä tavoittamaan kansainvälisiä portinvartijoita sekä yleisöä siihen saakka, kunnes elävän musiikin esittäminen on jälleen mahdollista.
Tuella haluttiin turvata jo aloitettuja kansainvälisiä vientihankkeita, ja taata niiden jatkuvuus poikkeusoloissa esimerkiksi digitaalisilla keinoilla toteuttaen. Tukea myönnettiin myös uudenlaisten musiikkivientiä edistävien innovaatioiden lanseeraamiseen ja kehittämiseen. Tuen vähimmäismäärä oli 500 euroa ja enimmäismäärä 6000 euroa toimijaa kohden. Hakemukset arvioi ulkopuolinen asiantuntijaryhmä.
Musiikkivienti poikkeusoloissa -tuensaajat:
- Apocalyptica Agency Oy: Apocalyptica (opetusalusta ja opintomateriaali digimarkkinoille) 3000€
- Blue Buddha Oy: PK Keränen (markkinointi ja tiedotus) 2500€
- Blue Buddha Oy: Steve'n'Seagulls (stream-konsertin suunnittelu ja toteutus) 2500€
- Brother Firetribe Oy: Brother Firetribe (digitaalisen toiminnan ja julkaisutoiminnan kehittäminen) 2500€
- Captain Yaffa Cake Oy: Sami Yaffa (promootio) 2000€
- Daily Hero avoin yhtiö: Belzebubs (stream-konsertin suunnittelu ja toteutus) 4000€
- Defunensemblen kannatusyhdistys ry: Defunensemble (digitaalinen markkinointi) 2000€
- Elements Music Oy / Elements Music GSA (osaamisen kasvattaminen) 2500€
- Folk Extreme ry: Suistamon Sähkö ja Anne-Mari Kivimäki & Palomylly (digitaalinen markkinointi) 2000€
- Fullsteam Agency Oy: S-TOOL (stream-konsertin suunnittelu ja toteutus) 2500€
- Ginger Vine Management: Shiraz Lane (stream-konsertin suunnittelu ja toteutus) 500€
- Grey Beard Oy (stream-konserttien suunnittelu ja toteutus) 3500€
- Grey Beard Oy: Lost Society (stream-konsertin markkinointi) 2500€
- Grey Beard Oy: Sonata Arctica (stream-konserttien suunnittelu ja toteutus) 2500€
- Hokahey! Music Productions: Micke Bjorklöf (promootio) 1000€
- Kaiku Entertainment Oy: Jurek Reunamäki, Tido Nguyen, Oskari Ruohonen, Erika Sirola ja Rafael Elivuo (Uudet avaukset kansainvälisessä liiketoiminnassa) 1500€
- Kardemimmit Oy: Kardemimmit (digitaalinen promootio) 1000€
- Lordi Enterprises Oy: Lordi (stream-konsertin suunnittelu ja toteutus) 2500€
- Lunamy Creations Oy: Samuli Vuori ja Armi Päivinen (digitaalinen markkinointi) 1000€
- Master Corporation Oy: Battle Beast (digitaalisen toiminnan kehittäminen ja promootio) 2000€
- Master Corporation Oy: Dark Sarah (promootio) 2000€
- Michael Monroe Music Oy: Michael Monroe (digitaalinen promootio) 2000€
- Mimmit Music Oy: Mimmit, Die Mimmit, The Mimmit ja Mimmit på svenska (digitaalinen promootio) 1000€
- Minnamurra Music Management & Agency: Lauri Porra, Pekko Käppi, Suistamon Sähkö, Elifantree, Helsinki-Cotonou Ensemble ja Teho (kansainvälisten hankkeiden edistäminen) 3000€
- Musiikkisato Oy: Tomi Salesvuo East Funk Attack (stream-konsertti ja promootio) 1000€
- Oy Svart Musik Ab: Aleah (digitaalinen promootio) 2500€
- Oy Tampere Pro-Audio Systems Ab / Rockadillo Production Oy: Antti Paalanen (digitaalinen promootio) 2000€
- Ranka Kustannus Oy: Altamullan Road, Ember Falls, Cyan Kicks (promootio) 2500€
- Ranka Kustannus Oy: Blind Channel (digitaalinen promootio) 1000€
- Saura Ohjelmapalvelu Oy / Saura Booking Agency: Tuuletar digitaalinen markkinointi) 1500€
- Skär Entertainment Oy: Lxandra (digitaalisen toiminnan kehittäminen) 2000€
- Sublime Music Agency Oy: Kimmo Pohjonen (stream-konsertin suunnittelu ja toteutus, promootio) 2000€
- Sublime Music Agency Oy: Rajaton (digitaalisen toiminnan kehittäminen) 3000€
- SuperTab Music Oy: Super8 & Tab (promootio) 2500€
- Tactus Oy: Jaakko Kuusisto (digitaalinen markkinointi) 2000€
- Tapiolan kuoron kannatusyhdistys ry: Tapiolan kuoro (promootio) 1500€
- Tmi Markus Joensuu: Joensuu 1685 (digitaalinen markkinointi) 2000€
- Uittamon Äänite Oy: Alba Records (promootio) 2000€
- Unique Music: Muffler (stream-konsertit ja promootio) 1000€
- We Jazz Oy: Superposition, Antti Lötjönen, JAF Trio, AINON ja The Stance Brothers (kansainvälisten hankkeiden edistäminen) 2000€
- Wheel Music Osk: Wheel (digitaalinen markkinointi) 2500€
- Viriä: Aino Peltomaa (kansainvälisten hankkeiden edistäminen) 1500€
- Yotto Finland: Yotto (digitaalinen markkinointi) 2500€
- Young'n'Restless Productions: Santa Cruz (digitaalinen markkinointi) 1500€