Esittelyssä viisi Musiikki & mediaan saapuvaa kansainvälistä ammattilaista

Music Finland tuo 57 kansainvälistä musiikkialan ammattilaista 15.–17.10. Tampereella järjestettävään Musiikki & Media International Summit -tapahtumaan. Saapuvat ammattilaiset työskentelevät kattavasti kaikilla musiikin aloilla keikkamyynnistä levy-yhtiöihin, musiikin lisensoinnista PR-agentuureihin ja jakelusta mediaan. 

Nostamme tässä esimerkkinä viisi ammattilaista, joiden tapaamisesta sinulle voisi olla hyötyä.

Tutustu kaikkien vieraiden bioihin ja kuviin täällä.

Matthias Böttcher

(Rough Trade Distribution, Saksa)

Matthias Böttcher on mies jota kannattaa kuunnella, jos haluaa levynsä jakeluun Saksaan.
Vuosia esimerkiksi Universalin, Polydorin, Motor Musicin ja lukuisten muiden merkittävien yritysten alaisuudessa työskennellyt Matthias Böttcher aloitti vuonna 2008 Rough Trade Distributionin myyntijohtajana. Rough Trade on Saksan ja Itävallan johtava musiikkijakelija ja yksi Euroopan suurimmista toimijoista alalla. Rough Traden palveluita käyttävät lukuisat levy-yhtiöt kuten Drag City, Kompakt, Relapse ja Warp. 

Chris Wu

(Popfrenzy, Australia)

Haluatko laajentaa edustamasi artistin live- tai julkaisupuolta Australiaan? 
Chris Wu on indie-musiikkiin keskittyvän levy-yhtiön ja agentuurin Popfrenzyn perustaja. Vuodesta 1999 toimineesta yrityksestä on muodostunut yksi keskeisimmistä ulkomaisia indie-artisteja Australiaan tuovista toimijoista. Popfrenzy on järjestänyt kiertueita ja keikkoja mm. Blonde Redheadille, Deerhunterille, Metronomylle, Gossipille sekä suomalaisista artisteista Jaakko Eino Kaleville ja French Filmsille. Näiden ohella Popfrenzy on julkaissut esimerkiksi Neon Indianin, Best Coastin, Of Montrealin ja Black Mountainin levyjä Australiassa.

Chris Wu on mukana Live Speed Meetings -osiossa perjantaina (Aika ja paikka: 13.15-14.15, Pikku-Rusko).

Anne Haffmans

(Domino Recording Company Deutschland ja Mute, Saksa)

Kuule Anne Haffmansilta, kuinka tehdään markkinointia pienille ja suurille artisteille.
Kaksikymmentä vuotta musiikkialalla työskennellyt Anne Haffmans toimii kahden merkittävän eurooppalaisen levy-yhtiön, Muten sekä Dominon Saksan ja Itävallan osaston päällikkönä. Haffmans on vuosien varrella tehnyt markkinointia ja kampanjoita Depeche Moden, Nick Caven, Goldfrappin ja New Orderin kaltaisille menestysnimille, sekä nouseville artisteille kuten Jon Hopkins, Owen Pallett, Bonnie ’Prince’ Billy ja Anna Calvi.

Anne Haffmans on mukana Label Pitch Aus Finnland Workshopissa perjantaina (Aika ja paikka: 15.15-16.15, Pikku-Rusko).

Tamás Kádár

(Sziget Management, Unkari)

Tapaa yksi Euroopan keskeisimmistä festivaalivaikuttajista.
Ennen astumistaan Sziget Festivalin toimitusjohtajaksi, moniosaaja Tamás Kádár pyöritti omaa media- ja mainostoimistoa 17 vuotta, perusti vaihtoehtoisen radiokanava Radiocafén sekä toimi kansallisen radiokanava NeoFM:n toimitusjohtajana. Vuonna 2009 Kadar siirtyi pyörittämään Sziget Festivalia, joka on valittu vuoden parhaaksi eurooppalaiseksi suurfestivaaliksi vuosina 2011 ja 2014.

Tamás Kádár on mukana Festivals 2030 -paneelissa perjantaina. (Aika ja paikka: 11.30-12.15, Raide 5).

Jörg Düsedau

(Dragon Productions, Saksa)

Etsitkö osaavaa metalli- tai rock-bändin keikkamyyjää Saksasta?
Muutaman vuoden keikkamyyjänä toiminut Jörg Düsedau tutustui vuonna 2004 aloittelevaan rockbändiin nimeltä Volbeat – viiden vuoden yhteistyön jälkeen tämä yhtye myi jo reilun 10 000 hengen saleja täyteen. Viime vuodesta asti Düsedau on johtanut hard rockiin  ja metallimusiikkiin painottuvaa agentuuria Dragon Productions GmbH:ta, jonka edustamiin yhteyeisiin kuuluvat mm. Pain Of Salvation, Grave ja Primordial, sekä suomalaisbändit Sonata Arctica, Finntroll ja Barren Earth.

Jörg Düsedau on mukana Live Speed Meetings -osiossa perjantaina (Aika ja paikka: 13.15-14.15, Pikku-Rusko).

Tutustu koko International Summit -ohjelmaan täällä.