Artistin markkinoimiseen eri alustoilla saa upotettua lähes loputtomasti rahaa ilman että kampanjan onnistumisesta on suuria takeita. Music Finlandin "Cost-Effective Music Marketing" -webinaarissa 12.12. paneudutaan kustannustehokkaaseen musiikin markkinointiin etenkin rajallisen budjetin kanssa toimivan artistin näkökulmasta.
Webinaarissa voit oppia lisää esimerkiksi artistikampanjan rakentamisesta pienellä budjetilla tai ilman budjettia, keskittyen työkaluihin, strategioihin ja esimerkkeihin markkinointikampanjan avainelementeistä. Tilaisuuden puhujana toimii brittiläisen Music Ally -yrityksen Magda Jędrzejewska ja se pidetään englanniksi.
Webinaari järjestetään tiistaina 12.12. klo 16.00-18.00. Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta 5.12. mennessä. Lisätietoa alla englanniksi.
Music Finland Webinar: Cost-Effective Music Marketing
Speaker: Magda Jędrzejewska (Training Executive, Music Ally)
Cross-platform, creative artist marketing can be expensive but unfortunately budgets are often limited and need to ensure maximum bang for the buck. In ‘Cost-Effective Music Marketing’ webinar we discuss building an artist marketing campaign with little to no budget, with a focus on tools, strategies and examples across key elements that form a music marketing campaign: Direct-to-Fan, Content & Product Creation, Promotion & Digital Advertising and Fan Engagement & Storytelling.
Besides presenting the latest low-cost music marketing tools we’ve come across, the session takes inspiration from Musically’s annual global music marketing survey which picks out some of the best artist and label campaigns. The aim is to equip you with the knowledge and skills to implement seemingly simple yet extremely effective marketing activations. In other words, to build professional marketing campaigns on DIY budgets.
This webinar is in English.
Register before 5.12. through this link.