Verkostot ja PR 2014, Iso-Britannia

For instructions in English, click here.

Music Finland koordinoi myös vuonna 2014 työ- ja elinkeinoministeriön tukea Isossa-Britanniassa tapahtuvaan promootioon ja markkinointiin. Tuki on osa Ison-Britannian kärkihankkeen jatkotoimenpiteitä.

HAE TUKEA JOS

  • markkinoit lanseeraamaasi tuotetta (esim. artisti, yhtye tai albumi) Isossa-Britanniassa
  • käytät tuotteesi markkinointiin ja PR-työhön ulkopuolista, paikallista PR-toimistoa tai vastaavaa toimijaa
  • tähtäät hankkeella tuotteesi tunnetuksi tekemiseen sekä kulutuskysynnän ja myynnin edistämiseen
  • tuotteesi lanseeraus nojautuu selkeään promootiokokonaisuuteen kohdemarkkinoilla ja
  • tuotelanseeraus toteutuu annetun tukipäätöksen jälkeen ja 31.12.2014 mennessä.

KENELLE VOIDAAN MYÖNTÄÄ TUKEA?

Yleiset kriteerit ovat vastaavat kuin muissakin Music Finlandin vientihankkeissa: 

  • Tuen saajan tulee olla yritys/yhdistys/säätiö/toiminimi, joka on rekisteröity Suomeen
  • Tuen saajalla tulee olla myytävä vientituote ja tuotteen on oltava suomalainen (avainlipun kriteerit)
  • Tuen saajan on oltava koko hankkeen ajan (hakemushetkellä, vientitoimenpiteiden aikana sekä raportointihetkellä) yritysrekisterissä ja ennakkoperintärekisterissä, eikä yrityksellä saa olla verovelkaa
  • Tukea saava yritys sitoutuu raportoimaan hankkeen toteutumisesta ja tuloksista ohjeistetulla tavalla sekä keräämään raportointia varten tarvittavat aineistot hankkeen aikana.

Huomioi, että voit saada PR-tukea vain niihin kuluihin, jotka ovat syntyneet annetun tukipäätöksen jälkeen ja 31.12.2014 mennessä.

PR-tuki voi olla 1 000-10 000 euroa/hanke ja maksimissaan 65 prosenttia hankkeen toteutuneista kuluista pienillä, 50 prosenttia keskisuurilla ja 25 prosenttia suurilla yrityksillä.

MITEN TUKEA HAETAAN JA MILLOIN VALINNAT JULKISTETAAN?

Haku on jatkuva ja tukea jaetaan syksyyn 2014 asti tai niin kauan kuin tukea riittää. Hakijoille ilmoitetaan tukipäätöksistä noin kerran kahdessa kuukaudessa. Hakijoille ilmoitetaan tukipäätöksistä kahden viikon sisällä hakuajan päättymisestä. Hakuajoista tiedotetaan Music Finlandin verkkosivuilla, uutiskirjeissä ja Facebookissa.

Tukea haetaan sähköisellä lomakkeella hakuaikojen puitteissa. Sähköiseen lomakkeeseen täytetään myös hankkeen budjetti. Halutessasi voit liittää hakemukseen mukaan myös hankkeesi kokonaissuunnitelman. Huomioi kuitenkin, että kaikki pyydetyt tiedot tulee täyttää suoraan lomakkeen vastauskenttiin. Täyttöohjeet löydät lomakkeen kysymysten yhteydestä.

Music Finland edellyttää, että hakija sitoutuu noudattamaan haun yhteydessä annettuja ohjeita ja toimimaan esittämänsä suunnitelman mukaan. Käsiteltäväksi ei oteta faksilla, sähköpostilla tai postitse lähetettyjä eikä myöhästyneitä hakemuksia.

Täytä hakemus täällä.

Hakuaika päättyy 3.8.2014.

MITEN TUEN SAAJAT VALITAAN?

Hakemuksia arvioidaan seuraavien ehtojen avulla:

  • Hankkeen merkitys artistin, yhtyeen tai biisinkirjoittajan kansainvälistymiselle sekä yrityksen kansainvälistymisstrategialle
  • Hakijan toiminnan ammattimaisuus
  • Työskentelyn pitkäjänteisyys kohdemarkkinalla
  • Suunnitelman ja hankkeen toteuttamiskelpoisuus
  • Kohdemarkkinan asiantuntemuksen käyttö ja yhteistyökumppaneiden laatu
  • Kysyntä kohdemarkkinalla
  • Hankkeen tavoitteet ja mittarit