Valmennus: Artistibrändin tunnistaminen ja hallinta

Kaipaako artistibrändisi kirkastamista? Miten artisti voi hallita ja kehittää omaa brändiään? Music Finlandin järjestämässä valmennuksessa tarjotaan työkaluja uran kehittämiseen ja kaupallistamiseen brändin kehittämisen näkökulmasta.

Valmennuksen pitää pitkän linjan markkinoinnin ja brändäyksen ammattilainen Panu Piippo (CEO, Backbone Marketing Oy). Piipolla on monipuolinen kokemus sekä kuluttajabrändien puolelta että musiikkialalta, ja hän on rakentanut lukuisia bränditarinoita. Piipon edustaman Backbone Marketing -yhtiön rinnalla toimii myös lukuisia kotimaisia yhtyeitä ja artisteja manageroiva Backbone Management.

Valmennuksessa käydään läpi brändäyksen perusperiaatteita ja keskitytään pohtimaan omaa tai kuvitteellista artistibrändiä. Valmennus on jaettu kahteen osaan: alustus ja työpaja.

Ensimmäisen reilun puolen tunnin aikana käydään läpi alustus aiheisiin kuten "mitä brändääminen on?", "mistä artistin brändi muodostuu?", "miksi tarinankerronta on oleellinen osa artistin brändiä?" ja "mitkä ovat relevantit kanavat brändin läpivientiin?".

Jäljelle jäävä noin puolitoista tuntia käytetään osallistujien omien tai heidän edustamiensa artistien brändin kehittämiseen. Työpajan aikana pohditaan mm. osa-alueita kuten visio, visuaalisuus ja tarina, viestintäkanavat ja tyyli, sekä tehdään yhteenveto päivän sisällöistä.

Valmennus on suunnattu pop- ja rock-genrejen asiakkaille. Tavoitteena on, että osallistujat hahmottavat brändin merkityksen artistin uralla sekä keinot brändin kehittämiseen. Työpajassa tehdään työtä keskustellen ja verkostoituen. Kaikkien osallistujien kesken tehdään lähityötä koko työpajan ajan.

Aikataulu keskiviikkona 7.9.

  • Klo 14 – 14:45: alustus
  • Klo 14:45 – 16:15: työpaja

Paikka:

Meripaviljonki, Musiikin Satama, Keilasatama 2A, 02150 Espoo

Ilmoittaudu mukaan valmennukseen viimeistään maanantaihin 5.9. mennessä tämän linkin kautta.