Suomalainen sisältö ja sen tekijät ovat maailmanluokkaa. Luova työmme ansaitsee siten vielä nykyistäkin enemmän kansainvälistä huomiota ja taloudellista menestystä. Miten nostamme myyntiosaamisemme seuraavalle tasolle? Music Finlandin ja Tekesin järjestämässä tilaisuudessa keskustelevat mm. Samu Haber, Bruce J. Oreck, Pekka Timonen ja Aalto-yliopiston myynnin professori Petri Parvinen.
Music Finland ja Tekes järjestävät 25.3. Helsingin Korjaamolla tilaisuuden, jossa käsitellään luovan työn myymisen avainkysymyksiä. Miten toimin mahdollisimman asiakaslähtöisesti ja paketoin tuotteeni oikein? Miten valmistaudun myyntiin ja tuotan asiakkaalleni riittävästi lisäarvoa? Miten saan asiakkaani ostamaan minulta?
Unplugged Talk Show kokoaa yhteen avaintoimijat Suomen luovilta aloilta. Mukaan mahtuu 100 ensimmäistä ilmoittautunutta. Osallistu sinäkin – menestystä luodaan nyt!
Aika
Ti 25.3.2014 klo 8.30-12.00
Paikka
Kulttuuritehdas Korjaamo, Kulmasali (Töölönkatu 51 a-b, Helsinki)
Ohjelma
Intro
Pekka Timonen
Johdanto
Tilaisuuden “juontaja” Pekka Timonen on viestintätoimisto Kreab Gavin Andersonin Suomen toimitusjohtaja. Hän toimi aiemmin mm. Helsingin kaupungin kulttuurijohtajana ja World Design Capital -hankkeen johtajana.
Petri Parvinen
Tutkitusti tuloksellisia myyntikeinoja asiakasta osallistamalla
Petri Parvinen toimii Suomen ensimmäisenä myynnin johtamisen professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin ja johtamisen laitoksella.
Bruce J. Oreck
Bruce J. Oreck on Yhdysvaltain Suomen-suurlähettiläs.
“Good morning with Pekka Timonen”
Talk show host Pekka Timosen vieraina suunnittelija Jenni Ahtiainen (gTIE), Result Entertainment Agencyn toimitusjohtaja Iiro Lahdenranta sekä Sunrise Avenuen laulaja/kitaristi Samu Haber.
Minna Suutari / Tekes & Tuomo Tähtinen / Music Finland
Outro
Hinta
Tapahtuma on maksuton ja sisältää kahvitarjoilun.
Ilmoittautumiset
Tapahtuma on loppuunvarattu! Voit tiedustella peruutuspaikkoja Minna Piriltä assistant@musicfinland.fi.
Puhujat
Samu Haber
Samu Haber, 37, on työskennellyt muusikkona kohta 10 vuotta. Haber on toiminut myyjänä tai myynnin esimiehenä yli 24 vuotta. Tuotteina mm. aikakauslehdet, hälytinlaitteet, lomaosakkeet, asunnot, aurinkopanelit, hakemistopalvelut, väestötietojärjestelmä, softaratkaisut, mobiilipalvelut, alhoholi, seksilelut, rahastosijoitukset, eläkevakuutukset, shampoot, hoitoaineet, jne. Viimeiset 10 vuotta Haber on pääsääntöisesti myynyt Sunrise Avenue-yhtyettään sekä muita manageroimiaan artisteja musiikkibusineksen sisällä.
Jenni Ahtiainen
Jenni Ahtiainen on Porissa syntynyt, oman gTIE-asustemerkkinsä suunnittelija. gTIEn mallistoa on kiitelty innovatiivisuutensa ja uudenlaisen muotoilunsa ansiosta varsinkin miesten pukeutumisessa. Jenni Ahtiaisen muotokieli on hyvin tunnistettavaa ja ideana kaulavaatteisiin keskittyminen on täysin poikkeuksellinen. gTIE rohkaisee asiakkaitaan pukeutumaan itsensä näköisesti. Asiakaskuntaan kuuluukin paljon esiintyviä taitelijoita ja bändejä kuten Michael Monroe, Amorphiksen Tomi Joutsen ja Duudsonit. Vuonna 2013 gTIE noteerattiin Golden Globeseissa, Oscareissa ja American Music Awardseissa. Kasvuhaasteen edessä gTIE keräsi mittavan joukkorahoituksen ja kansainvälistyminen alkoi. Ahtiainen uskoo menestyksen rakentuvat aidon viestinnän, tehokkaan verkostoitumisen ja hyvän tiimin ympärille.
Petri Parvinen
Petri Parvinen toimii Suomen ensimmäisenä myynnin johtamisen professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin ja johtamisen laitoksella. Parvisella on noin 200 organisaation kokemus kaupallisesta kehittämisestä ja johtamisesta eritoten sellaisissa ympäristöissä, joihin kaupallisuus ei ole luontaisesti kuulunut. Parvinen on toiminut yrittäjänä, johtajana, myyjänä, akateemisena asiantuntijana ja konsulttina globaalisti.
Pekka Timonen
Pekka Timonen on viestintätoimisto Kreab Gavin Andersonin Suomen toimitusjohtaja. Hän toimi aiemmin mm. Helsingin kaupungin kulttuurijohtajana ja World Design Capital -hankkeen johtajana.
Iiro Lahdenranta
Result Entertainment Agencyn toimitusjohtaja Iiro Lahdenranta perusti yrityksensä vuonna 2009 vastaamaan viihdealan agenttipalvelujen kasvavaan kysyntään. Pioneerityötä tehnyt yritys on erikoistunut branded entertainment sekä celebrity endorsement -yhteistyömalleihin ja sen edustamia artisteja ovat mm. Duudsonit, Michael Monroe, Elastinen ja Apocalyptica. Vuonna 2013 Lahdenranta laajensi toimialaansa managerointiin perustamalla Result Entertainment Managementin, jonka päämiehiä ovat mm. Krista Siegfrids sekä Axl Smith.