Keväältä peruttu Nordic Music Trade Mission to Mexico järjestetään virtuaalisena 26.–28. toukokuuta.
Meksikon musiikkimarkkinoiden potentiaalia kuvastaa se, että Mexico City on Spotify-käytön perusteella maailman suoratoiston pääkaupunki. Meksikoa pidetään myös porttina muun latinalaisen Amerikan markkinoille.
Hanke järjestetään yhteistyössä pohjoismaisten musiikkivientitoimistojen kanssa. Päätuottajia ovat Music Norway ja MalfiCo.
Introduction to the Mexican Market -videoseminaari
Osana Trade Mission -verkkokokonaisuutta järjestämme Meksikon markkinoista kiinnostuneille avoimen Introduction to the Mexican Market -videoseminaarin 26.5. klo 15.00-16.15 (UTC +2).
Videoseminaarissa Meksikon markkinaa esittelee Mariana ”Malfi” Dorantes, joka on paikallisen musiikkialan ja promootion monipuolinen asiantuntija.
Osallistumislinkki lähetetään tilaisuuteen ilmoittautuneille, minkä lisäksi Meksikon markkinasta julkaistaan myös kirjallinen tiekartta-aineisto tutustuttavaksi.
Ilmoittaudu videoseminaariin tämän linkin kautta. Ilmoittautuminen sulkeutuu osallistujakapasiteetin täytyttyä.
Online Trade Mission -ohjelmakokonaisuus
Videoseminaarissa käsitellyn yleisen markkinainfon lisäksi järjestetään Online Trade Mission -ohjelmakokonaisuus, joka toteutetaan pienemmän ryhmän interaktiivisena webinaari- ja tapaamissarjana 26.–28.5. Tarkempi aikataulu alla.
Teemoja ovat Spotify, kiertueet, media, kustantajat, sekä tapausesimerkki vientiyhtyeen paikallisen faniyhteisön rakentamisesta. Ohjelmassa on kaksi painotusta: artistivienti ja biisivienti. Vientiyritykset osallistuvat heille relevantteihin sisältöihin ja tapaamisiin. Vientiyritykselle järjestetään yhteisten sisältöjen lisäksi myös yksi tai useampi henkilökohtainen tapaaminen paikallisen musiikkitoimijan kanssa.
Mukaan kannattaa hakea, mikäli on julkaisemassa ajankohtaista musiikkia, jolla voisi olla kiinnostusta Meksikon ja Etelä-Amerikan markkinoilla. Mukaan valitaan 3–5 suomalaisyritystä.
Ohjelman tapahtumisajat:
- Tiistai 26.5. klo 15–20
- Keskiviikko, 27.5. klo 15–20
- Torstai 28.5. klo 17-20 (vain biisivienti)
- Yksittäinen tapaaminen perjantaina aikavälillä 15–20
Ohjelma tapahtuu ilmoitetulla aikavälillä. Tarkat tapaamis- ja webinaariajat ilmoitetaan myöhemmin ohjelmaan valituille.
Hae mukaan Online trade mission -ohjelmakokonaisuuteen viimeistään 18.5. tästä.
Mariana "Malfi" Dorantes
Malfi Dorantes, kicked off her way into the music business 12 years ago, becoming one of the first Mexican women dedicated to independent music promotion.
Malfi is now in charge of MalfiCo, the first press agency in Mexico that specializes in music, formed 8 years ago. Over the years, MalfiCo has collaborated with bands such as Whitest Boy Alive, Peter, Bjorn & John, Skott, Datarock, Death By Unga Bunga, Orions Belte and Kakkmaddafakka, working to amplify their presence and expand their audience in Mexico.
She is also a Communications professor, music business advisor, podcaster, and has worked as a Journalist and Music Photographer for numerous publications.