Reeperbahn Festival 2014

Reeperbahn Festival on vuosi vuodelta nostanut statustaan Saksan tärkeimpänä showcase-festivaalina – tapahtuman kansainvälisissä showcaseissa esiintyy lähes 100 yhtyettä. Festivaali keskittyy erityisesti genreihin singer-songwriter, elektroninen, jazz, soul, funk, reggae, indie, rock, hip hop, folk ja pop. Paikalle kerääntyy myös runsaasti musiikkialan ammattilaisia eri maista. Festivaali sisältää keikkojen ja ammattilaisohjelman lisäksi myös muiden taiteiden alojen ohjelmaa liittyen mm. katutaiteeseen ja elokuvaan.

Reeperbahn Festival toimii Saksan ja Keski-Euroopan musiikkialan kohtauspaikkana, joten paikalla on sekä keskeistä mediaa että laajalti alalla toimivia tahoja, agentuureista ja managereista promoottoreihin ja levy-yhtiöihin. Reeperbahn Festivalin seminaariohjelma sisältää yhteensä n. 150 paneelia ja puheenvuoroa sekä showcase-iltaa, B2B-tapahtumaa ja verkostoitumistilaisuutta.

Artistihaku

Reeperbahn Festivalin artistihaku 2014 on päättynyt. 

Music Finland rakentaa tapahtumassa esiintyville suomalaisartisteille PR-kampanjan paikallisen PR-toimiston kanssa.

Ammattilaisohjelma

Lue ammattilaisille suunnatusta seminaariohjelmasta osoitteessa www.reeperbahnfestival.com/en/conference/about-conference

NOMEX ja pohjoismaiset vientitoimistot järjestävät yhteistyössä koulutuspäivän ja workshopin pohjoismaisille musiikkialan ammattilaisille. Koulutuspäivän teemana on musiikin markkinointi Saksassa, ja tilaisuutta vetävät saksalaiset ammattilaiset, jotka esittelevät kattavasti Saksan musiikkimarkkinaa, mukaan lukien avaintoimijat. Tilaisuus järjestetään Berliinissä Reeperbahn Festivalia edeltävänä keskiviikkona 17.9.

Ilmoittaudu Riku Salomaalle. Tilaisuuteen valitaan viisi musiikkiammattilaista joka maasta, joten toimi nopeasti! Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Workshopiin osallistujat saavat 150 euroa matkatukea osallistumiseen. Ilmoittautuminen tehdään Riku Salomaalle, jolta saa myös  lisätietoa koskien koulutuspäivää.

Osallistuminen tapahtumaan

Kiinnostuitko? Voit osallistua tapahtumaan esiintyvänä artistina, artistin edustajana tai lähteä tapahtumaan verkostoitumaan ja markkinoimaan. Music Finland hakee ja myönnettäessä koordinoi työ- ja elinkeinoministeriön matkatuet tapahtuman yhteismarkkinointiin osallistuville suomalaisille yrityksille ja artisteille. Tukien saaminen edellyttää Music Finlandin osallistumissopimuksen täyttämistä. Tämän lisäksi yrityksen tulee olla ennakkoperintärekisterissä, eikä sillä saa olla verovelkaa.

Tee seuraavat toimenpiteet osallistuaksesi tapahtumaan:

1. Lähetä sähköposti osoitteeseen registration@reeperbahnfestival.com otsikolla "Music Finland Discount". Saat vastauksena alennuskoodin, jolla saat tapahtumarekisteröinnin hintaan 135 euroa (+alv ja käsittelykulut), (normaalihinta 195 euroa). Rekisteröidy osoitteessa www.reeperbahnfestival.com/en/tickets/delegates-registration. Rekisteröinnin jälkeen voit myös varata hotellihuoneen festivaalihotellista alennetulla hinnalla. 

2. Lataa tästä Music Finlandin osallistumissopimus. Täytä ja allekirjoita se, ja palauta skannattuna osoitteeseen riku.salomaa@musicfinland.fi tai postissa osoitteeseen Music Finland, Riku Salomaa, Urho Kekkosen katu 2 C, 00100 Helsinki. Liitä mukaan verovelkatodistus, joka ei saa olla kahta kuukautta vanhempi (www.vero.fi/verovelkatodistus). Osallistumissopimuksen jättämisen deadline on 3.9.2014.

Music Finland laskuttaa showcase-artistia edustavilta yrityksiltä osallistumismaksun:

  • PK-yritykset: kokonaishinta 100 € (+alv 24 %), josta työ- ja elinkeinoministeriön tuen osuus 50 €
  • Isot yritykset: kokonaishinta 100 € (+alv 24 %), josta työ- ja elinkeinoministeriön tuen osuus 25 €
  • Ei-avustuskelpoiset: kokonaishinta 100 € (+ alv 24 %)

Hintaan ei sisälly tapahtuman omaa rekisteröintiä.

Tukien maksamisen edellytyksenä on, että osallistuva yritys toimittaa Music Finlandin ohjeiden mukaisen tiliselvityksen sekä selvityksen yrityskohtaisista investoinneista ja vastaa tulos- ja palautekyselyyn annettuun määräaikaan mennessä. Tiliselvitysohjeet ja palautekysely lähetetään osallistujille tapahtuman jälkeen.