Musiikki & Media 2018

Sisällysluettelo

Tampereella lokakuussa järjestettävä Musiikki & Media on Suomen johtava musiikkialan ammattilaisille räätälöity tapahtuma, joka koostuu seminaareista, showcase-keikoista ja Industry Awards -gaalasta. 

Impala vahvistaa Musiikki & Median kansainvälisiä seminaarisisältöjä

Eurooppalaisten riippumattomien levy-yhtiöiden etujärjestö Impala järjestää Musiikki & Median yhteydessä hallituksensa kokouksen. Järjestön hallitukseen kuuluvat esimerkiksi Mark Kitcatt (Everlasting Records) ja Jonas Sjöström (Playground Music Scandinavia). Impalan hallituksen edustajia nähdään lisäksi paneeleissa ja työpajoissa.

Vuodesta 2000 asti toiminut Impala edustaa yli 4 000 riippumatonta musiikkialan yritystä 21:stä Euroopan maasta. Voittoa tavoittelematon organisaatio pyrkii kasvattamaan indie-sektorin toimintaedellytyksiä, parantamaan musiikintekijöiden tulotasoa sekä edistämään kulttuurin monimuotoisuutta ja yrittäjyyttä. Impala pyrkii yhdistämään pienten ja riippumattomien yritysten voimat sekä toimia puskurina poliittisessa vaikuttamisessa.

Indie-yhtiöt on yksi Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman pääaiheista tänä vuonna.

Lukuisia kansainvälisiä musiikkipäällikköjä Tampereella

Musiikki & Median synkronointiteeman alla järjestetään jällen työpajat Get Synced! ja Score! Workshop. Get Synced! -työpajassa musiikkikatalogien edustajat saavat tilaisuuden esitellä edustamiaan kappaleita kansainvälisille musiikkipäälliköille (music supervisor) ja kuulla palautetta heiltä. Edellisen vuoden Get Synced! -työpajan tuloksena esimerkiksi Tuuletar-yhtyeen kappale päätyi soimaan Game of Thrones -televisiosarjan traileriin.

Score! Workshop on pitchaustilaisuus, jossa elokuva- ja mediasäveltäjät pääsevät esittäytymään musiikkipäälliköille. Toistaiseksi vahvistuneista musiikkipäälliköistä suurin osa on merkittäviä potentiaalisia yhteistyökumppaneita nimenomaan säveltäjille! 

Synkronointi-teeman sisältöihin kuuluu myös Sync ABC -tilaisuus, jossa käsitellään musiikin lisensoinnin perusteita. Ilmoittautuminen työpajoihin avautuu elokuussa.

Elokuva- ja mediasäveltäjille järjestetään myös Music Finlandin valmennus- ja mentorointikokonaisuus, joka tapahtuu osittain Musiikki & Median yhteydessä.

Myös yksi tämän vuoden Musiikki & Median keynote-keskusteluista keskittyy synkronointiin.

Ilmoittaudu työpajoihin

Voit ilmoittautua Get Synced!- ja Score! Workshop -työpajoihin tämän linkin kautta 20.9. mennessä.

Finest Sounds pureutuu Japanin musiikkimarkkinoihin

Yhtenä Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman tämän vuoden pääteemoista toimii Japani ja sen musiikkimarkkinat. Teeman kärki on suomalais-virolainen yhteistyöhanke Finest Sounds, joka tukee suomalaisen ja virolaisen musiikin vientiä Japanin markkinoille ja luo uusia yhteistyömalleja musiikkialan ja muiden toimialojen yritysten välille.

Osana Finest Sounds -hanketta Musiikki & Media kutsuu tapahtumaan ison joukon japanilaisia musiikkialan ja markkinoinnin ammattilaisia, joita on mahdollista tavata Euroopassa hyvin harvoin. Teema näkyy laajasti tapahtuman seminaarisisällöissä, joissa käsitellään Japanin musiikkimarkkinoita sekä tarjotaan esimerkkejä menestyksekkäästä yhteistyöstä musiikin ja brändien välillä. Ohjelmassa on paneelikeskusteluja ja keynote-puheenvuoroja sekä verkostoitumismahdollisuuksia japanilaistoimijoiden kanssa.

Perjantaina 5.10. järjestetään Finest Sounds Networking Session, johon tulee rekisteröityä etukäteen. Rekisteröidy täällä

Yhdenvertainen musiikkiala – keskustelu ja työpaja

Keskustelu yhdenvertaisesta musiikkialasta jatkuu Musiikki & Mediassa torstaina 4.10. Paneelikeskustelussa ja työpajassa mietitään tällä kertaa sitä, miten Yhdenvertainen musiikkiala -teesit saadaan konkretisoitumaan käytännön toiminnaksi. Tilaisuudessa esitellään myös uusi kyselytutkimus musiikkialan yhdenvertaisuudesta. Ilmoittaudu mukaan tästä!

Varmistuneet kansainväliset vieraat

Impalan hallitus

  • Helen Smith (IMPALA)
  • Kees van Weijen (STOMP, Hollanti)
  • Mark Kitcatt (Everlasting Records, Espanja)
  • Geert De Blaere (BIMA, Belgia)
  • Anders Engström (SOM, Ruotsi)
  • Jörg Heidemann (VUT, Saksa)
  • Rupert Skelett (Beggars, Iso-Britannia)
  • Noemi Planas (UFI, Espanja)
  • Francesca Trainini (PMI, Italia)
  • Jonas Sjöström (Playground Music Scandinavia, Ruotsi)
  • Floris Janssens (8Ball, Hollanti)
  • Paul Pacifico (AIM, Iso-Britannia)
  • Kristoffer Rom (DUP, Tanska)

"Music Supervision"

  • John Houlihan (Fox Music, Yhdysvallat)
  • Reuben Sears (Music supervisor, Yhdysvallat)
  • Lena Obara (Sector C, Saksa)
  • Lucy Bright (Music Sales Creative, Iso-Britannia)
  • Vicki Williams (Williams Music Agency, Iso-Britannia)
  • Catherine Grieves (Faber Music, Iso-Britannia)
  • Sarah Bridge (Sarah Bridge Music Supervision, Iso-Britannia)
  • Seiya Matsumiya (Black Cat White Cat, Japani)
  • Jake Lee (LEEway, Korea)

Levy-yhtiöt

  • Eric McLellan (Sire Records/Warner Music Group, Yhdysvallat)
  • Kyoko Asaka (International Manager, Universal Music Japan, Japani
  • Maximilian Paproth (Universal Music GmbH, Saksa)
  • Nasrin Vahdani (Spinefarm Records, Saksa)
  • Arisa Samukawa (A&R-manageri, Hostess, Japani)
  • Mirai Kawashima (International Manager, Ward Records, Japani)
  • Jun Idogawa (A&R-manageri, Marquee, Japani)
  • Simon Raymonde (perustaja, Bella Union, Iso-Britannia)
  • Michel Lambot (perustaja, PIAS, Belgia)

Elävä musiikki

  • Silke Westera (FKP Scorpio, Saksa)
  • Alex Bruford (agentti, ATC Live, Iso-Britannia)
  • Karolina Hansen (Beatbox Entertainment, Tanska)
  • John Fogde (promoottori, Down the Drain Production, Tanska)
  • Meredith Fraser (head of press, Panache Booking, Yhdysvallat)
  • Sarah Besnard (ATC Live, Saksa)
  • Beckie Sugden (X-Ray Touring, Iso-Britannia)

Lakipalvelut

  • Paul Spraggon (SSB, Iso-Britannia)

Kustannustoiminta

  • Yasuhiro Yamada (A&R-manageri, Watanabe Music Publishing Co. Ltd., Japani)

Managerit

  • Lydia Kirschstein (manageri, Trinifold Management, Iso-Britannia)
  • Gis Von Ice (manageri, Hill Media Consultancy, Iso-Britannia)


Muut

  • Anna Hildur (Islanti)
  • Jördis Hagemeier (Musikexpress Magazine, Saksa)
About our international guests (IN ENGLISH)

Ohjelma ja aikataulut

Torstai 4.10.

10:00-12:00 / LIM-sali
YHDENVERTAINEN MUSIIKKIALA – KESKUSTELU JA TYÖPAJA 

Keskustelu yhdenvertaisesta musiikkialasta jatkuu Musiikki & Mediassa torstaina 4.10. Paneelikeskustelussa ja työpajassa mietitään tällä kertaa sitä, miten Yhdenvertainen musiikkiala -teesit saadaan konkretisoitumaan käytännön toiminnaksi. Tilaisuudessa esitellään myös uusi kyselytutkimus musiikkialan yhdenvertaisuudesta. Keskusteluun järjestetään myös tulkkaus suomesta englanniksi.

TOWARDS EQUALITY IN THE MUSIC SECTOR ­– PANEL DISCUSSION AND WORKSHOP

The discussion on the equality, non-discrimination and diversity in the music sector in Finland began at Music & Media in 2017, and resulted in the publication of six theses to promote these aims in early 2018. The discussion continues in Music & Media also this year. The panel discussion with music professionals will be prefaced with the results on a new survey on music professionals’ views on equality, and the workshop will help to develop participants’ ideas on promoting equality in the everyday. The presentations and the panel will be in Finnish, but interpretation into English will be provided. The panel discussion is in Finnish and will also be translated to English. Welcome!

Moderator:

  • Hanna Räty (toimittaja)

Panelists:

  • Marouf Majidi (muusikko)
  • Mirva Merimaa (Tiketti)
  • Salla Vallius (LiveFin)
  • Hannu Saha (MES)

10:00-10:45 / Teosto-sali 
KEYNOTE INTERVIEW: PAUL SPRAGGON – HOW TO MAKE DEALS IN TODAY’S WORLD? 

Paul Spraggon is one of the star guests at Music & Media 2018. The London based, half Finnish lawyer’s clients include Adele, Jamiroquai and The Prodigy. In this keynote he unveils some of the secrets behind current record contracts and gives tips for young artists and music companies. Come and hear all about record deals and learn the do’s and don’t’s from an extremely experienced lawyer straight from the core of music business. 

Juristi Paul Spraggon on yksi Musiikki & Median tämän vuoden tähtivieraista. Lontoossa vaikuttava puoliksi suomalainen Spraggon on työskennellyt esimerkiksi Adelen, Jamiroquain ja The Prodigyn lakimiehenä. Tässä keynote-puheenvuorossa hän kertoo levysopimuksien viimeisimmistä tuulista, ja jakaa vinkkejä nuorille artisteille ja musiikkiyhtiöille.

Interviewer:

  • Anna Hildur

10:00–10:45 / Visit Tampere -sali
INDIECO & IMPALA PRESENT: WHY IS INDIE BETTER?

It’s been said that a healthy indie sector is the basis for a wholesome and balanced music market in general. What are the benefits of working with an independent company in the recorded music and publishing field? What is the mission for indies these days? What does the future look like for indie companies? 

Monipuolisen ja hyvinvoivan indie-sektorin sanotaan olevan perusta terveelliselle ja monipuoliselle musiikkimarkkinalle. Minkälaisia etuja on yhteistyössä indie-yhtiön kanssa? Mikä on riippumattomien yhtiöiden missio tänä päivänä? Entä miltä tulevaisuus näyttää indieille? 

Moderator:  

  • Kees van Weijen (STOMP, NL)

Panelists:

  • Francesca Trainini (PMI, Italy)
  • Teemu Laitinen (PME, Finland)
  • Tommi Tuomainen (Elements, Finland)
  • Helen Smith (IMPALA)

 

10:15–11:30 / Jumbo
WORKSHOP: SPEED MEETINGS (75 MIN)

Meet Music & Media's international guests in speed meetings. Pre-registration here. Deadline: 20.9.2018

Tapaa Musiikki & Median kansainväliset vieraat pikatapaamisissa. Ennakkoilmoittautuminen täällä. Deadline: 20.9.2018

 

11:00–11:45 / Visit Tampere -sali
SYNC SUCCESS STORIES

The panel presents stories from different fields of music licensing in audiovisual productions around the world: trailers, films and advertising. What kinds of turns of events have happened between the first and final version and how was the licensing process dealt with? Can successful sync placements propel artists’ careers onto the next level? What is actually the trickiest part of the music supervisors’ job? The panel will also discuss the specialties of the trailer music world and the Korean sync market. 

Sync Success Stories kertoo taustat ja tarinat musiikkia menestyksekkäästi hyödyntäneistä trailereista, mainoksista ja dokumenttielokuvista. Millaisia käänteitä musiikin lisensointiprosessissa voi tapahtua? Voiko vaikuttava tai kekseliäs musiikin käyttö audiovisuaalisessa mediassa nostaa artistin uran seuraavalle tasolle? 

Moderator:

  • Katariina Sorsa (Music Finland)

Panelists:

  • Reuben Sears – artists and trailer track syncs in Hollywood trailers  
  • Jake Lee – indie music placements in Korean media
  • Vicki Williams – case: Rudeboy, 50 years of Trojan Records
  • Lena Obara – case: Oh Boy

11:45–13:00 / Jumbo
WORKSHOP: CREATING YOUR VERY OWN EXPORT STRATEGY by Rev. Moose

This is like a pottery class, except instead of walking away with a new ashtray, the goal is to craft the attendees a useful export strategy. In this session we will discuss how to identify potential export markets, the different components of a smart export plan, and how big a budget you will need for your plan. The workshop is led by Rev. Moose from Marauder (New York), who will work with the attendees to create something tangible to use for their export plan, no matter how ambitious it may be. Moose has a decade’s experience of crafting and implementing export strategies for projects ranging from world class music festivals to unsigned artists. 

This workshop's capacity is 12 people. Pre-registration here. Deadline: 20.9.2018 

Tässä työpajassa pureudutaan musiikkiviennin ytimeen konkreettisella tasolla, käyden läpi tapoja toimivan vientistrategian rakentamiseen. Sessiossa kerrotaan, kuinka tunnistat potentiaalisen kohdemarkkinan ja budjetoit vientisuunnitelmasi sekä perehdytään kansainvälistymisen eri osa-alueisiin. Työpajan vetää musiikkimarkkinointiin erikoistuneen Marauder-yhtiön perustaja Rev. Moose New Yorkista, joka sparraa jokaisen osallistujan strategiaa – oli se miten kunnianhimoinen hyvänsä. Moose on erittäin arvostettu musiikkialan ammattilainen, jolla on 10 vuoden kokemus musiikkiviennistä, markkinoinnista ja Yhdysvaltojen musiikkimarkkinoista. Työpajaan mahtuu 12 osallistujaa. Ennakkoilmoittautuminen täällä. Deadline: 20.9.2018


12:00–12:45 / Visit Tampere -sali
HOW TO BUILD AN INTERNATIONAL CAREER? 

What are the key things to do when developing an international artist’s career nowadays? How to build a global team, and how to make it work? The panelists will discuss their own preferred tools and means in discovering and launching international artists’ careers and share tips how to successfully export your artist.

Mitä kansainvälisen artistiuran rakentaminen vaatii? Kuinka kasaat kansainvälisen tiimin ja saat sen toimimaan? Tässä paneelissa keskustellaan keinoista ja työkaluista kansainvälisten artistiurien rakentamiseen sekä jaetaan kullanarvoisia vientivinkkejä.

Moderator:

  • Kaisa Rönkkö (executive director, Music Finland)

Panelists:

  • Eric McLellan (A&R, Sire Records/Warner)
  • Meredith Fraser (head of press, Panache Booking)

  • Max Paproth (senior director of A&R, Universal Germany)
  • Gis Von Ice (manager)


12:45–13:45 / Teosto-sali
KEYNOTE: TALKING TOLKIEN – LIAISON OF DIRECTOR AND THE MUSIC TEAM

What could the Finnish film and music markets learn from massive Hollywood productions and their music supervision? The Keynote of film director Dome Karukoski and music supervisors Sarah Bridge and John Houlihan will focus on the film director’s role in the music choices of a film and the liaison with the music supervisors and the music team. Dome Karukoski (Tom of Finland, The Grump, Lapland Odyssey) is considered to be one of Finland’s most successful film directors. He is the first Finnish director in decades - after Renny Harlin - to work on a Hollywood film production. Tolkien is a biopic about the formative years of author J.R.R. Tolkien in the midst of the first world war.

Mitä kaikkea tekee music supervisor? Entä mitä Suomessa voitaisiin oppia Hollywood-tuotannoista ja niissä työskentelevien musiikkipäälliköiden työstä? Elokuvamusiikkiaiheiseen keynote-keskusteluun osallistuvat elokuvaohjaaja Dome Karukoski sekä Tolkien-elokuvan music supervisorit Sarah Bridge ja John Houlihan. Keskustelussa käsitellään ohjaajan osaa elokuvan musiikkivalinnoissa sekä musiikkitiimin ja ohjaajan yhteistyötä. Keskustelu on englanniksi.

Lue John Houlihanin tuore haastattelu Episodi-lehdestä.


14:30-17:00 / LIM-sali ja Jumbo
GET SYNCED! WORKSHOP

In Get Synced! Workshop, the participants will get to dig deeper in what the visiting music supervisors are looking for and what kind of projects their catalogue could be used in. The workshop participants will get briefs from the music supervisors in advance. Following those briefs, the participants will send songs to Music Finland aiming to meet the needs of the music supervisors. The songs will be listened to and discussed at the workshop. The past years' workshops have resulted in licensing deals for sync placements. Please note, the event requires registering here by September 20th.

Get Synced! -työpajassa suomalaisosallistujat saavat vastata kansainvälisten music supervisoreiden ajankohtaisiin musiikkitarpeisiin heidän pyyntöjensä mukaan. Osallistujat lähettävät edustamiansa kappaleita etukäteen Music Finlandille ja ne soitetaan vieraileville music supervisoreille työpajassa. Osallistujat saavat myös musiikkipäälliköiltä palautetta edustamastaan musiikista ja sen sopivuudesta erilaisiin visuaalisen median käyttötarkoituksiin. Työpajasta on tullut aikaisempina vuosina suoria tuloksia toteutuneina synkronointeina. Huomaa, että työpajaan tulee ilmoittautua 20.9. mennessä täällä.

Music Supervisors:

  • John Houlihan (Fox Music, Yhdysvallat)
  • Reuben Sears (Freelancer, Yhdysvallat)
  • Lena Obara (Sector C, Saksa)
  • Lucy Bright (Music Sales Creative, Iso-Britannia)
  • Vicki Williams (Williams Music Agency, Iso-Britannia)
  • Catherine Grieves (Faber Music, Iso-Britannia)
  • Sarah Bridge (Sarah Bridge Music Supervision, Iso-Britannia)
  • Seiya Matsumiya (Black Cat White Cat, Japani) Jake Lee (Leeway Music, Korea)


15.15–16.00 / Teosto-sali
KEYNOTE INTERVIEW: SIMON
RAYMONDE

Simon Raymonde is known as the bassist in the legendary Cocteau Twins, a trailblazing scottish post-punk, dream pop and gothic rock band. In 1997, after the Cocteau Twins split, Raymonde founded Bella Union, which has released albums by bands like Fleet Foxes, Midlake, Father John Misty, John Grant and Beach House. UK record retailers have chosen Bella Union as the best independent record company four times during its 21 years of operation. In addition, Simon Raymonde has worked as a producer and mixer on numerous albums and worked as a radio host.

Simon Raymonde tunnetaan legendaarisessa maineessa olevan post punkin, dream popin ja goottirockin yhtyeen Cocteau Twinsin basistina. Vuonna 1997 aktiivisen uransa lopettaneen Cocteau Twinsin jälkeen Raymonde perusti Bella Union -levy-yhtiön, joka on julkaissut esimerkiksi Fleet Foxesin, Midlaken, Father John Mistyn, John Grantin ja Beach Housen albumeita. Iso-Britannian levykauppiaat ovat valinneet Bella Unionin kaikkein parhaaksi riippumattomaksi levy-yhtiöksi neljänä sen 21 toimintavuoden aikana. Lisäksi Simon Raymonde on toiminut tuottajana ja miksaajana lukuisilla levyillä sekä työskennellyt radiotoimittajana.  

Interviewer:

  • Aino-Maria Paasivirta (Fullsteam Agency)


15:15-16:00 / Visit Tampere -sali
THE EXTRA MILE - WHAT ARE THE INGREDIENTS OF A WORLD-CLASS LIVE EVENT?

Fresh winds have been sweeping over the live music sector in the recent years. From ticketing to on-site payments, from food to non-music programming and from sustainability to increased expectations from customers for high-quality services, event organizers are facing plentiful of opportunities and challenges. Do customers really want and need cashless wristbands or is mobile the way forward? How do you bring thousands of people together and ensure an equal and safe environment? What can you do to surprise people? What are the elements that comprise a concert or a festival experience in 2019? The panel discusses today’s hot topics in the live sector - from club tours to huge festivals.

Elävän musiikin alalla puhaltavat uudet tuulet. Tapahtumanjärjestäjillä on loputtomasti mahdollisuuksia ja haasteita, aina lipunmyynnistä maksutapoihin, ruokatarjonnasta erilaisiin alueohjelmiin ja kestävästä kehityksestä kasvavaan luksuspalveluiden kysyntään. Haluavatko ja kaipaavatko asiakkaat todellakin maksurannekkeita, vai onko mobiilimaksu tulevaisuutta? Kuinka tuhansille festivaalikävijöille voidaan taata yhdenvertainen ja turvallinen tapahtuma ja ympäristö? Kuinka voit vielä yllättää yleisöä? Mistä tekijöistä muodostuu hieno konsertti- tai festivaalikokemus vuonna 2019? Paneelikeskustelussa perehdytään elävän musiikin päivän polttaviin puheenaiheisiin – oli kyse sitten klubikiertueista tai jättifestivaaleista.

Moderator:

  • Tuomo Tähtinen (Fullsteam Agency) 

Panelists:

  • Karolina Hansen (Beatbox Entertainment)
  • John Fogde (Northside)
  • Sarah Besnard (ATC Live)
  • Mikko Niemelä (Ruisrock)

 

16:15–17:00 / Visit Tampere -sali
FINEST SOUNDS PRESENTS: JAPAN LISTENS!

Music industry is going through some historical changes in Japan. How does that affect promotion of international artists? How is streaming changing the way artists should be launched in Japan? The panel gives an update on the Japanese recorded industry and draws a link to the live industry as well.

Japanin musiikkiteollisuus on keskellä historiallisen suuria mullistuksia. Kuinka nämä muutokset vaikuttavat kansainvälisten artistien promotoimiseen maassa? Kuinka suoratoisto muuttaa artistin lanseeraamista Japanissa? Paneelikeskustelu tarjoaa päivityksen Japanin ääniteteollisuuden nykytilaan sekä kertoo, kuinka viime aikojen muutokset vaikuttavat elävän musiikin kentällä.

Speakers: 

  • Mirai Kawashima (Ward Records)
  • Kyoko Asaka (Universal Music Japan)
  • Nobby Uno (Avex Entertainment Inc.)

Perjantai 5.10.


10:00–10:45 / Tiketti-Sali
KEYNOTE INTERVIEW: MICHEL LAMBOT

Michel Lambot founded the label Play It Again Sam (since 2000, PIAS) in Brussels together with Kenny Gates in 1983. Initially, the company started as distribution company for international indie labels, but after a year it expanded to a record company. In the 1990s, PIAS expanded outside the Netherlands, setting up offices in Paris, London and Hamburg, and later in Madrid and New York. Today, the company employs over 170 people and has a turnover of over 70 million euros. PIAS's artist roster includes i.e. Dead Can Dance, Editors, Mew, and Agnes Obel. In addition, Lambot is one of the founders in the publishing company Strictly Confidential and worldwide independent labels consortium Impala.

Michel Lambot perusti (vuodesta 2000 lähtien PIAS-nimellä tunnetun) Play It Again Sam -yhtiön Brysselissä vuonna 1983 yhdessä Kenny Gatesin kanssa. Aluksi yhtiö jakeli kansainvälisiä levymerkkejä, mutta jo vuoden kuluttua se laajensi levy-yhtiötoimintaan. 1990-luvulla yhtiö kansainvälistyi, perustaen toimistot Pariisiin, Lontooseen ja Hampuriin, sekä myöhemmin Madridiin ja New Yorkiin. Tänä päivänä yhtiö työllistää yli 170 ihmistä ja sen liikevaihto on yli 70 miljoonaa euroa. PIASin artistivalikoimaan kuuluu muiden muassa Dead Can Dance, Editors, Mew ja Agnes Obel. Lisäksi Lambot on ollut perustamassa kustannusyhtiö Strictly Confidentialia ja maailmanlaajuista riippumattomien levy-yhtiöiden yhteenliittymää Impalaa.

Interviewer:

  • Kaisa Rönkkö (Music Finland)


11:00–11:45 / Teosto-sali
WHERE’S THE MONEY? – THE OTHER REVENUE STREAMS

”How to monetize your artist” always seems to be the question. Update your bank of ideas with these recent success stories! Hear all about the best new global and local ideas and trends in sponsorship, career moves, funding options, merchandise and music in audiovisual media.

Mistä tuloja artistille, taitaa olla musiikkialan ikuisuuskysymys. Päivitä ideapankkisi panelistien huomioilla ja kertomuksilla viimeaikaisista menestystarinoista sekä parhaista paikallisista ideoista ja globaaleista trendeistä sponsoroinnin, rahoituksen, oheistuotteiden, urakehityksen, synkronoinnin sekä elokuva- ja mediamusiikin alueilla.

Moderator:

  • Lena Obara (Sector C, Saksa)

Panelists:

  • Paul Spraggon (SSB, Iso-Britannia)
  • Catherine Grieves (Faber Music, Iso-Britannia)
  • Lydia Kirschstein (manageri, Trinifold Management, Iso-Britannia)
  • Iiro Lahdenranta (Result Entertainment)


12:00–12:45 / Teosto-sali
FINEST SOUNDS PRESENTS: BRANDED JAPAN

Brand partnerships can be a good way for some additional income but also an important strategic tool for profiling artists and maximizing visibility in target segments. In Japan, commercial partnerships often go way further than what we’re used to in Europe. This panel presents successful cases and offers valuable information for anyone looking to break their acts in Japan.

Brändiyhteistyö voi olla artistille hyvä tapa saada lisätuloa, mutta se voi toimia myös tapana profiloitua ja lisätä näkyvyyttä valikoidulla kohdealueella. Kaupallinen yhteistyö artistin ja brändin välillä saattaa Japanissa olla kuitenkin paljon laajempaa kuin mihin Euroopassa olemme tottuneet. Paneelissa esitellään onnistuneita case-esimerkkejä sekä tarjotaan arvokasta tietoa kaikille Japanin markkinoille pyrkijöille.

Panelists: 

  • Kyoko Asaka (Universal Music Japan)
  • Mirai Kawashima (Ward Records)
  • Seiya Matsumiya (Black Cat White Cat)

 

12:15–13:00 / LIM-sali 
INDIECO & IMPALA PRESENT: HOW TO BE AN INTERNATIONAL LABEL?

Independent labels have an opportunity to be real international players, maximize exposure and create a global extension of their brand. How can artists and labels find opportunities for international success with physical and digital releases? Come and get tips and tricks from top level professionals on how to run an indie company in the streaming era, and reasons why NOT to sell your company to a major label.

Indie-yhtiöt voivat suoratoiston aikakaudella toimia aidosti kansainvälisesti ja kehittyä globaaleiksi toimijoiksi, niin digitaalisten kuin fyysisten julkaisujen maailmassa. Mitä mahdollisuuksia digitaalisuus tarjoaa levymerkeille ja artisteille? Kuule merkittävimpien indie-yhtiöiden edustajien arvokkaita vinkkejä siitä, miten navigoit turvallisesti alati muuttuvassa musiikkimaailmassa ja pysyt riippumattomana.

Moderator: 

  • Noemi Planas (UFI, SP)

Panelists:

  • Jonas Sjöström (Playground Music, Sweden)
  • Rupert Skelett (Beggars Group, UK)
  • Riku Pääkkönen (Ranka kustannus, FIN) 


13:00–14:15 / Risto
FINEST SOUNDS NETWORKING SESSION

This event offers you the chance to meet the Japanese delegation, connect with music companies and brands, as well as hear about the recently signed EU-Japan trade agreement.

Tule tapaamaan Musiikki & Median Japanin delegaatio, luomaan kontakteja musiikkiyhtiöihin ja brändeihin sekä kuulemaan tuoreesta EU:n ja Japanin välisestä kauppasopimuksesta.

Speakers:

  • Riku Salomaa (Music Finland)
  • Sami Häikiö (Business Finland)
  • Sakari Romu (Business Japan)



14:30–16:15 / Jumbo
SCORE! WORKSHOP

In Score! Workshop, film and media score composers will prepare a pitch, present themselves to the visiting music supervisors. They also discuss what kind of projects the music supervisors are working with and what they look for and expect from a score composer. After the registration time ends, the registrants will receive further instructions on how to prepare for the workshop. Please note, the event requires registering here by September 20th. 

Score! -työpajassa elokuva- ja mediasäveltäjät valmistelevat pitchin (myyntipuheen) ja pääsevät esittäytymään noin kymmenelle music supervisorille eri puolilta maailmaa. Music supervisorit puolestaan kertovat, millaisia työtilauksia heillä on tulossa ja mitä he kaipaavat ja odottavat tilaussäveltäjältä. Huomaa, että työpajaan tulee ilmoittautua 20.9. mennessä täällä.


15:15–16:00 / Visit Tampere -sali 
FINEST SOUNDS PRESENTS: SUB-PUBLISHING IN JAPAN

Why should you find a sub-publisher in Japan? Do they do more than collect income? Can sub-publishers be valuable partners in terms of growing your business, open doors and develop your artists or music makers? The panel discusses one of the key elements one should consider when building an export strategy for Japan. 

Miksi tarvitsisit alikustantajan Japanissa? Tekevätkö alikustantajat muutakin kuin keräävät tuloja? Voiko alikustantaja olla arvokas yhteistyökumppani liiketoiminnan kasvattamisessa, ovien avaamisessa ja artistien tai musiikintekijöiden kehittämisessä? Paneelissa keskustellaan yhdestä olennaisimmista tekijöistä Japanin markkinoille mentäessä.

Moderator: 

  • Tapio Korjus (Rockadillo)

Panelists: 

  • Yasuhiro Yamada (Watanabe Music Publishing)
  • Tommi Tuomainen (Elements Music)
  • Nobby Uno (Avex Entertainment Inc.)
  • Ann Slangar (Sugar House Publishing)