Musiikki & Media 2016

Music Finland tuottaa Musiikki & Median kansainvälisen seminaarisisällön ja kutsuu tapahtumaan kansainvälisiä ammattilaisvieraita yhteistyössä suomalaisten yritysten kanssa. 

International Summitiin kutsutaan kansainvälisiä musiikkipäälliköitä TV-, elokuva-, mainos-, ja pelialoilta, sekä muita kansainvälisiä musiikkiammattilaisia kuten A&R-henkilöitä, managereita, agentteja, promoottoreita, ja PR-ammattilaisia suomalaisen musiikkialan kontaktiverkoston kasvattamiseksi ja viennin edistämiseksi. Vieraita kutsutaan mm. saksankielisestä Euroopasta, Iso-Britanniasta, Yhdysvalloista sekä mahdollisesti muilta suomalaisille artisteille tärkeiltä kohdemarkkinoilta.

Torstaina ja perjantaina Lost In Musicin ohjelmistossa tullaan näkemään erityisesti vientiin keskittyvien artistien showcase-esiintymisiä. Lost In Music onkin Musiikki & Median kansainvälisen vierailuohjelman myötä suomalaisille artisteille ja yhtyeille helpoin mahdollisuus näyttäytyä kansainvälisille toimijoille.

Rekisteröidy Musiikki & Mediaan täältä: http://www.musiikkimedia.fi/rekisteroidy

Lost In Musicin artistihaku on päättynyt. 

Ohjelma

Keskiviikko 5.10.

Music Finland Welcome Drinks

Aika ja paikka: 20.00-22.00, Visio Klubi, 17. kerros

Tule tapaamaan kansainvälisiä vieraita!

Torstai 6.10.

What Were They Syncing?

Aika ja paikka: 10.30-11.45, Raide 5

Kansainvälisillä markkinoilla toimivat musiikkipäälliköt kertovat, millaisia erikoilaatuisia tarinoita liittyy pelien, elokuvien ja mainoskampanjoiden musiikkivalintoihin. Näihin kuuluvat muun muassa onnistuneet artistiyhteistyöt ja yllättävät musiikkilöydöt. Kukin panelisti nostaa esille tapauksia työuransa ajalta – tarjolla on ainakin tulevan animaatiomusikaalin Singin sekä suureksi viraalihitiksi nousseen purukumimerkki Extran mainosvideo.
Puhujat: Jojo Villanueva / Format Entertainment (USA), Morgan Thoryk / TBWA, Media Arts Lab (USA), Duncan Smith / Sony Playstation (UK), Daniel Kuypers / Energy BBDO (USA), Alicia Leinot / Tracks & Fields (Germany)
Moderaattori: Miika Särmäkari

The Anatomy of Film Trailer Music

Aika ja paikka: 12.00-13.00, Raide 5

Musiikin synkronointi elokuvien trailereihin käsittää lukuisia omia lainalaisuuksiansa.  Paneeli ”The Anatomy of Film Trailer Music” valottaa elokuvatrailereiden tekemistä niin säveltäjien kuin musiikkipäälliköiden näkökulmasta.
Puhujat: Connie Farr / ThinkSync Music (UK), Jessica Ruoti / Open Road Entertainment (USA), Miro Laiho / Time Films Oy & Epic North
Moderaattori: Maura Duval Griffin / Guild of Music Supervisors (USA)

Get Synced! Workshops

Aika ja paikka: 14.00-16.45, Raide 5, Jumbo, 2. krs

Get Synced! -työpajassa musiikkipäälliköt esittelevät työpajan osallistujille tämänhetkisiä projektejaan ja kertovat musiikkitarpeistaan. Osallistujat pääsevät perehtymään syvällisemmin siihen, mitä musiikkipäälliköt etsivät ja voivat lähettää edustamaansa musiikkia musiikkipäälliköiden kuultavaksi. Workshopissa keskustellaan, millaista synkronointikäyttöä osallistujien lähettämille kappaleille voitaisiin löytää.

Ilmoittaudu työpajaan tästä 24.9. mennessä. Työpajaan osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä Musiikki & Mediaan.

Music & Media Opening Party

Aika ja paikka: 18.30-20.00, Lounge, Raide 2

Tule mukaan juhlimaan Musiikki & Median avajaisia Hotelli Tornin delegaattien lounge-alueelle. Tapaa muita alan ammattilaisia, nauti hyvästä juomasta ja purtavasta sekä musiikkiesityksistä.

Oikein lämpimästi tervetuloa!

Perjantai 7.10.

Festival Exports – How Brands Travel​

Aika ja paikka: 10.00-10.45, Raide 5

Suomalaisten festivaalibrändien kansainvälisille markkinoille tehdyt avaukset, kuten Weekend Festivalin laajentuminen Viroon ja Ruotsiin, ovat herättäneet paljon huomiota kotimaan festivaalikentällä. Ilmiö näkyy jo ympäri maailman esimerkiksi Lollapaloozan kaltaisten brändien rantautuessa Eurooppaan. Mikä tekee festivaalista riittävän vahvan vientimarkkinoille ja kuinka olemassa oleva brändi viedään uudelle markkina-alueelle?
Puhujat: Julia Gudzent / Lollapalooza Berlin (Germany), Katja Wittenstein / FKP Scorpio (Germany), Ingrid Stroom / Weekend Festival, Milla Valjus / Flow Festival
Moderaattori: Francine Gorman / Nordic Playlist

Keynote: Spotify and the Way We Listen Now

Aika ja paikka: 11.00-11.45, Raide 2

Spotifyn Global Head of Strategic Intelligence (strategisen tiedon johtaja) Keith Jopling kertoo digitaalisen musiikin kehityksestä tähän pisteeseen sekä esittelee Spotifyn innovaatioita sisältöjen ja ominaisuuksien parissa. Jopling keskittyy digitaalisen musiikinjakelun kekseliäimpiin puoliin: musiikin löytämiseen, kuratointiin ja personalisointiin sekä kertoo siitä, kuinka musiikinkulutustapamme muuttuvat merkittävästi.
Puhuja: Keith Jopling / Spotify

Nordics, The Streaming Superpower

Aika ja paikka: 12.00-13.00, Raide 5

Kun suoratoisto lyö läpi globaalisti, musiikkialaa odottaa kasvukausi. Pohjoismailla on puolestaan valmiiksi etulyöntiasema suoratoiston johtavana markkinana. Pohjoismaiset äänitealan avainhenkilöt keskustelevat mm. levy-yhtiöiden toimintatapojen muutoksesta suoratoiston myötä. Entä miten Pohjoismaiden asema globaalin suoratoiston testialustana vaikuttaa artistivientiin ja Pohjoismaisten levy-yhtiöiden globaaliin asemaan?
Puhujat: Gaute Parbo Niemann (Copenhagen Records), Mark Fry (Vice President of Marketing, Warner Music Nordic), Jonas Sjöström (Playground Scandinavia)
Moderaattori: Francine Gorman / Nordic Playlist

Future Sounds – Producers’ Talk 

Aika ja paikka: 13.15-14.00, Raide 5

Musiikkituottajilla on tällä hetkellä erityisen merkittävä rooli siinä, millaisia soundeja kuulemme popmusiikissa. Ketkä ovat niitä, jotka luovat uudet trendit ja ketkä seuraavat perässä? Musiikkituottajista ja A&R-managereista koostuva paneeli keskustelee niistä rooleista, joita heillä yhdessä artistien kanssa on trendien nostamisessa, sekä siitä panoksesta, mikä heillä on popmusiikin tulevien aaltojen luomisessa.
Puhujat: Jukka Immonen / EMI / Capitol Finland, Jonas W. Karlsson / Elements Music, Alex The Flipper (Itävalta), Robin Shaw / Four Music (Saksa)
Moderaattori: Katariina Sorsa / Music Finland

Building Walls – Global Crises and the Live Music Industry

Aika ja paikka: 14.15-15.15, Raide 5

”Building Walls – Global Crises and the Live Music Industry” -paneelissa keskustellaan radikalisoitumisen ja poliittisen epävarmuuden vaikutuksesta live-alaan. Viimeaikaiset terrori-iskut sekä terrorin pelko ovat vaikuttaneet sekä yleiseen turvallisuudentunteeseen että ilmapiiriin. Sessiossa tarkastellaan sitä, minkälaisia vaikutuksia tällä on ollut ja tulee olemaan artisteihin, tapahtumajärjestäjiin, konserttikokemukseen ja alan talouteen.
Puhujat: Nick Hobbs / Charmenko (Turkki), Paul-Henry Wauters / Botanique Centre Culturel (Belgia), Ville Ketonen / Local Crew Oy
Moderaattori: Anna Hildur / Nomex (Islanti) 

Meet the International Delegates

Aika ja paikka: 15.30-16.30, Lounge, Raide 3

Tule tapaamaan meitä Raide 3:n Loungeen. Music Finland esittelee sinut musiikkialan huipputekijöille!

Austrian Music Export Presents: Austrian Reception

Aika ja paikka: 17.30-18.30, Jumbo, 2. kerros

AME kutsuu kaikki Musiikki ja Median delegaatit itävaltalaisten vastaanottoon Tampereelle. Uusia näkökulmia itävaltaiseen musiikkikenttään ja sen nykytilaan. Tule verkostoitumaan ja tapaamaan itävaltalaisia musiikkialan edustajia lasillisen äärelle rennossa ilmapiirissä. Kaikille Musiikki & Median delegaateille avoin tilaisuus.  

Vahvistetut vieraat

Kansainvälisten vieraiden biot ja kuvat löytyvät täältä.

  • Charmenko / Nick Hobbs, Turkki
  • Creativeman Productions / Onta Shiroh Kawaguchi, Japani
  • Four Music / Robin Shaw, Saksa
  • Golden Gate Management GmbH / Robert Koster, Saksa
  • Loud Noise / Tjerk Maas, Alankomaat
  • Koralle Blau / Sebastian Tim, Saksa
  • Melt! Booking / Julia Gudzent, Saksa
  • Melt! Booking / Marina Slapnig, Saksa
  • Petting Zoo Propaganda / Frank van Liempd, Alankomaat
  • Puschen Booking / Andreas Oberschelp, Saksa
  • Soulfood Distribution / Stefan Ahrens, Saksa
  • Spotify / Keith Jopling, Iso-Britannia
  • FKP Scorpio / Katja Wittenstein, Saksa
  • Botanique / Paul-Henri Wauters, Belgia
  • Factory92 / Jan Clausen, Saksa
  • Radicalis / Dominic Oehen, Sveitsi
  • RCKSTR Magazin, 20 Minuten / Schimun Krausz, Sveitsi
  • Copenhagen Records / Gaute Parbo Niemann, Tanska
  • Oktober Promotion / David Kaiser, Saksa
  • SPV / Georg Schröder, Saksa
  • SPV / Florian Kreutzfeldt, Saksa
  • GDS.FM / Christian Gamp, Sveitsi
  • Spoon Agency / Reinhold Seyfriedsberger, Itävalta
  • Cargo Records / Denis Kappes, Saksa
  • Arcadia Live / Michi Peklo, Itävalta
  • Radio FM4 / Stefan Trischler, Itävalta
  • Seminal Music / Deckstar Management / Sebastian Diz, Yhdysvallat

Music Supervisors

  • 20th Century Fox Music / Johnny Choi, Yhdysvallat
  • Energy BBDO / Daniel Kuypers, Yhdysvallat
  • Guild of Music Supervisors / Maura Duvall Griffin, USA
  • Format Entertainment / Jojo Villanueva, Yhdysvallat
  • Sony Computer Entertainment Europe / Duncan Smith, Iso-Britannia
  • TBWA/Media Arts Lab / Morgan Thoryk, Yhdysvallat
  • ThinkSync Music / Connie Farr, Iso-Britannia
  • Tracks & Fields / Alicia Leinot, Saksa
  • Tin Drum Music / Sophie Urquhart, Iso-Britannia
  • Open Road Entertainment / Jessica Ruoti, Yhdysvallat

Musiikki & Mediaan osallistuu yllä olevien lisäksi myös monia muita kansainvälisiä delegaatteja. Katso lista kaikista delegaateista täältä.