Music Finland tuottaa Musiikki & Median kansainvälisen seminaarisisällön ja kutsuu tapahtumaan kansainvälisiä ammattilaisvieraita yhteistyössä suomalaisten yritysten kanssa. Music & Media International Summit on kaksipäiväinen: torstaina 15.10. International Summitin ohjelma keskittyy musiikin synkronisointiin ja perjantaina 16.10. pureudutaan kansainvälisen musiikkialan eri aiheisiin.
Sync-päivään kutsutaan noin 15 kansainvälistä musiikkipäällikköä TV-, elokuva-, mainos-, ja pelialoilta, ja toisen päivän kansainväliseen kokonaisuuteen kutsutaan noin 40 musiikkiammattilaista, mm. A&R:iä, managereita, agentteja, promoottoreita, ja PR-ammattilaisia.
Torstaina ja perjantaina Lost In Musicin ohjelmistossa tullaan näkemään erityisesti vientiin keskittyvien artistien showcase-esiintymisiä. Lost In Music onkin Musiikki & Median kansainvälisen vierailuohjelman myötä suomalaisille artisteille ja yhtyeille helpoin mahdollisuus näyttäytyä kansainvälisille toimijoille.
Seminaariohjelma
Torstai 15.10.
Music in Indie Films presented by Guild of Music Supervisors
Aika ja paikka: 10.30-11.15, Raide 5
Indie-elokuvien musiikkivalinnoilla on suuri vaikutus elokuvien taiteellisen lopputuloksen ja merkityksen kannalta. Musiikkipäälliköt keskustelevat tekemistään projekteista ja kertovat siitä, kuinka he ovat hyödyntäneet kansainvälisten artistien musiikkia elokuvissaan.
Panelistit: Laura Katz (Cutting Edge Group, Yhdysvallat. Projekteja mm. The Grey, Don Jon, Chef), Andrea von Foerster (Firestarter Music, Yhdysvallat. Projekteja mm. 500 Days of Summer, Modern Family, The Cabin in the Woods), Connie Farr (Think Sync Music, Iso-Britannia. Projekteja mm. Lilting, Gimme the Loot), Milena Fessmann (Cinesong, Saksa. Projekteja mm. A Most Wanted Man, Türkisch für Anfänger). Moderaattori: Jonathan McHugh (J2 Media & Song Stew Entertainment, Yhdysvallat. Projekteja mm. Little Girl Blue, Spare Parts, Rize, Saw-elokuvasarja).
Power Placements – Sync Cases
Aika ja paikka: 11.30-12.45 Raide 5
Pohjoismaissa on lähiaikoina näytetty hienoa esimerkkiä suurista kansainvälisistä brändiyhteistyö- ja sync-onnistumisista, kuten Aviciin ja Volvon sekä Mewin ja Office 365:n yhteistyö tai H&M:n mainoskampanjat. Pohjoismaiset ja pohjoisamerikkalaiset managerit ja musiikkipäälliköt esittelevät viimeaikaisia esimerkkitapauksiaan pelimaailmasta mainoksiin ja muihin brändisisältöihin.
Panelistit: Lindsay-Bea Davis (Vice, Kanada), Carl Blom (Flagstone, Ruotsi), Brandon Young (Activision/Blizzard, Yhdysvallat), Johan Borg (Ohlogy, Ruotsi), Johannes Dybkjær Andersson (VOLUME, Tanska). Moderaattori: Eric Johnson (McCann New York, Yhdysvallat).
Breaking into America through the visual media – Keynote, Jonathan McHugh
Aika ja paikka: klo 10.00-10.30, Raide 5
Synkronointi ja visuaalinen media on hyvä tapa saada bändeille ja artisteille huomiota Amerikassa. Kansainvälisille markkinoille pyrkivien nimien pitää löytää juuri oikeat yhteyshenkilöt päästäkseen kiinni mahdollisuuksiin. Jonathan McHughin (J2 Media & Song Stew Entertainment, Yhdysvallat. Projekteja mm. Little Girl Blue, Spare Parts, Rize, Saw-elokuvasarja) keynote keskittyy synkronointi-alan tilastoihin ja perehtyy esimerkkitapauksiin, joissa kansainvälinen artisti on onnistunut lyömään läpi Yhdysvaltain synkronointimarkkinoilla.
Get Synced! Workshops
Aika ja paikka: 14.30-17.15 Heikki, Pikku-Rusko
Musiikkipäälliköt esittelevät työpajan osallistujille tämänhetkisiä projektejaan ja kertovat musiikkitarpeistaan. Osallistujat pääsevät perehtymään syvällisemmin siihen, mitä musiikkipäälliköt etsivät ja kuulemaan millaisissa projekteissa heidän musiikkiaan voitaisi käyttää.
Työpajan kategoriat:
1. Elokuva ja televisio
2. Mainokset ja brandit
3. Pelit ja urheilu
Ilmoittaudu workshopiin täältä. Workshopiin ilmoittautuminen on päättynyt.
Perjantai 16.10.
Courtside Jam Interview – Robert Jordan (Fox Sports)
Aika ja paikka: 10.00-10.30 Raide 5
Urheilu on viihdeteollisuuden suurin toimiala ja musiikilla on keskeinen rooli mm. urheilutapahtumissa sekä TV-lähetyksissä. Robert Jordan (Fox Sports, Marketing, Yhdysvallat) kertoo vuoden 2015 Jalkapallon naisten maailmanmestaruuskilpailuihin tekemistään kappalevalinnoista ja eri urheiluliigoille (mm. NFL ja MLB) tekemistään markkinointikampanjoista. Haastattelijana toimii Jonathan McHugh (Guild of Music Supervisors, Yhdysvallat).
Invest in Music! presented by Slush
Aika ja paikka: 10.30-11.15, Raide 5
Riskipääomaa musiikkialalle? Linus Dahg (Wellington Venture Partners) sekä Marta Sjögren Northzone-riskipääomasijoitusyhtiöstä ovat sijoittaneet mm. Spotifyhin ja muihin musiikkiteknologiayrityksiin. Paneelikeskustelussa pohditaan millaisiin kohteisiin musiikkialalla voidaan sijoittaa ja kuinka musikkiala voisi parhaiten hyötyä riskipääomasijoittamisesta.
Panelistit: Linus Dahg (Wellington Venture Partners, Iso-Britannia), Marta Sjögren (Northzone, Ruotsi), Oskari Kettunen (Reaktor Ventures, Suomi), Jaakko Salminen (FiBan – Finnish Business Angels Network, Suomi) sekä Tuomo Tähtinen (Music Finland, Suomi). Moderaattori: Atte Hujanen (Slush, Suomi).
Festivals 2030
Aika ja paikka: 11.30-12.15, Raide 5
Ympäristöystävällisyys, kaupunkilaisuus, VIP-liput ja laservalot – siinä tämän päivän festivaalitrendejä pähkinänkuoressa. Mutta miltä festivaalit tulevat näyttämään 15 vuoden kuluttua? Euroopan kärkitapahtumien johtajat lyövät viisaat päänsä yhteen pohtiessaan tulevaisuuden festivaalien näkymiä.
Panelistit: Tamás Kádár (Sziget Cultural Management, Unkari), Suvi Kallio (Flow Festival, Suomi), Nicolas Dolenc (Slush, Suomi), Bernhard Kaufmann (Arcadia Agency, Itävalta). Moderaattori: Zachris Sundell (Live Nation Finland, Suomi).
Songwriters’ Talk
Aika ja paikka: 13.00-14.00, Raide 5
Keitä ovat hittikirjoittajat esimerkiksi David Guettan “Hey Maman”, Jason Derulon “Wigglen” ja “Talk Dirtyn” sekä Kasmirin “Vadelmaveneen” takana? Kolme laulunkirjoittajaa kertovat biisinteon luovasta prosessista ja paljastavat niksinsä.
Panelistit: Sean Douglas (Warner/Chappell USA, Yhdysvallat), Ace Wilder (Stereoscope Music, Ruotsi) ja Thomas Kirjonen (Elements Music, Suomi). Moderaattori: Ben Malén (Stereoscope Music Scandinavia AB, Ruotsi)
Live Speed Meetings
Aika ja paikka: 13.15-14.15, Pikku-Rusko
Pikatapaamisissa pääset kohtaamaan kansainvälisiä klubi- ja festivaalipromoottoreita sekä agentteja ja löytämään potentiaaliset yhteistyökumppanisi.
Anya Della Croce (For Noise Festival, Sveitsi), Bernhard Kaufman (Arcadia Agency, Saksa), Chris Wu (Popfrenzy, Australia), Hendrik Menzl (Audiolith, Saksa) Jörg Düsedau ja Merle Doering (Dragon Productions, Saksa), Kristina Rosenbusch (SPARTA Booking, Saksa), Michael Bisping (A.S.S. Concerts, Saksa), Michel Attia (ORF Event & Booking, Itävalta), Tamás Kádár (Sziget Festival, Unkari), Yan Mangels (FKP Scorpio, Saksa), My Bergmann (Blixten & Co, Ruotsi).
Ilmoittaudu pikatapaamisiin täältä. Pikatapaamisiin ilmoittautuminen on päättynyt.
Digital Germany presented by Aus Finnland and Believe Digital
Aika ja paikka: 14.15-15.00, Raide 5
Mihin suuntaan Saksan musiikkimarkkinat ovat kehittymässä? Paneelissa kuullaan faktoja ja lukuja sekä Saksan digitaalisen musiikkialan huippuammattilaisten ajatuksia ja pohdintoja aiheesta.
Panelistit: Martin Schumacher (Nettwerk Music Group, Saksa), Carina Fromhertz (AFM Music & Soulfood, Saksa), Frank Künne (Wormland Music, Saksa). Moderaattori: Mario Lehmann (Believe Digital, Saksa)
Label Pitch Aus Finnland Workshop
Aika ja paikka: 15.15-16.15, Pikku-Rusko
Etsitkö levy-yhtiötä Saksassa? Liity keskusteluun A&R-ammattilaisten ja saksalaisten levy-yhtiöiden kanssa löytääksesi potentiaalisen yhteistyökumppanin ja oppiaksesi mitä saksalainen yleisö kuuntelee. Työpajassa esitellään kuusi suomalaista nousevaa artistia seuraaville levy-yhtiöiden edustajille:
Anne Haffmans (Domino Deutschland, Saksa), Gordon Gieseking (HHV.de / Project: Mooncircle, Saksa), Jan-Simon Wolff (Department Musik, Saksa), Martin Schumacher (Nettwerk Music Group, Saksa), Norbert Rudnitzky (Downbeat/Warner Music, Saksa).
Ilmoittaudu työpajaan ja hae esittelemään artistisi täältä. Työpajaan ilmoittautuminen on päättynyt.
Media Pitch Aus Finnland Workshop
Aika ja paikka: 16.30-17.30, Pikku-Rusko
Keskustelussa saksankielisen Euroopan median edustajien ja PR-agentuurien kanssa selvitetään mitkä mediat olisivat olennaisia edustamallesi artistille ja kuinka tämän musiikki löytäisi oikean yleisön alueella. Työpajassa esitellään kuusi suomalaista nousevaa artistia seuraaville PR- ja media-ammattilaisille:
Carsten Stricker (Verstärker, Saksa), Jan Clausen (Factory 92, Saksa), Oliver Bergmann (Oktober Promotion, Saksa), Thomas Harsman (Visions, Saksa), Uta Bretsch (Uta Bretsch Communications, Saksa), Gerald Heidegger (ORF Online – Austrian Broadcasting Cooperation, Online Edition, Itävalta).
Ilmoittaudu työpajaan ja hae esittelemään artistisi täältä. Työpajaan ilmoittautuminen on päättynyt.
Vahvistuneet vieraat
Sync
Andrea von Foerster (Firestarter Music, Yhdysvallat)
Andrew Kahn (Good Ear Music Supervision, Yhdysvallat)
Brandon Young (Activision Blizzard, Yhdysvallat)
Carl Blom (Flagstone, Ruotsi)
Carsten Stricker (Shoot Music, Saksa)
Connie Farr (Think Sync Music, Iso-Britannia)
Eric Johnson (McCann New York, Yhdysvallat)
Johan Borg (Ohlogy, Ruotsi)
Johannes Dybkjær Andersson (VOLUME, Tanska)
Jonathan McHugh (J2 Media & Song Stew Entertainment, Yhdysvallat)
Laura Katz (Cutting Edge Group, Yhdysvallat)
Lindsey-Bea Davis (Vice, Kanada)
Michiel Marsman (Sizzer Amsterdam, Alankomaat)
Milena Fessman (Cinesong, Saksa)
Robert Jordan (Fox Sports, Yhdysvallat)
International
Achal Dhillon (Killing Moon, Iso-Britannia)
Anne Haffmanns (Domino Recording Company Deutschland, Saksa)
Anya Della Croce (For Noise Festival / Pass Pass, Sveitsi)
Ben Malén (Stereoscope Music Scandinavia, Ruotsi)
Bernhard Kaufman (Arcadia Agency, Itävalta)
Carina Fromhertz (AFM Records/Soulfood, Saksa)
Carsten Stricker (Verstärker, Saksa)
Chris Wu (Popfrenzy, Australia)
Frank Künne (Wormland Music, Saksa/Espanja)
Gerald Heidegger (ORF.at, Austrian Broadcasting Corporation, Itävalta)
Gordon Gieseking (HHV/ProjectMoonCircle, Saksa)
Hendrik Menzl (Audiolith, Saksa)
Jan Clausen (Factory 92, Saksa)
Jan-Simon Wolff (Department Musik GmbH, Saksa)
Jörg Düsedau (Dragon Productions, Saksa)
Kristina Rosenbusch (Sparta Booking, Saksa)
Mario Lehmann (Believe Digital, Saksa)
Mark Chung (Freibank, Saksa)
Martin Schumacher (Nettwerk Music Group, Saksa)
Matthias Botsch Boettcher (Rough Trade / Groove Attack / GoodToGo, Saksa)
Michael Bisping (A.S.S. Concerts, Saksa)
Michel Attia (radio FM4 - Austrian Broadcasting Corporation, Itävalta)
Mike Korbik (RBB Radio Eins, Saksa)
My Bergmann (Blixten & Co, Ruotsi)
Niels Andersen (Oktober Promotion, Saksa)
Norbert Rudnitzky (Downbeat / Warner Music, Saksa)
Oliver Bergman (Oktober Promotion, Saksa)
Oliver Schütte (Noise-Ballatorium, Saksa)
Ralph Buchbender (Cargo Records Germany, Saksa)
Sebastian Siegmund (Intro Magazine, Saksa)
Tamás Kádár (SZIGET, Unkari)
Thomas Harsman (Visions, Saksa)
Uta Bretsch (Uta Bretsch Communications, Saksa)
Yan Mangels (FKP Scorpio, Saksa)
Kansainvälisten vieraiden biot ja kuvat löytyvät täältä.